Bizonyára akadnak olyanok, akik csak azért ódzkodnak a Mortal Kombathoz és a Street Fighterhez hasonló játékoktól, mert zavarja őket, hogy sok különféle támadási kombinációt kellene betanulniuk. A Rising Thunder az ő játékuk lesz.
A Rising Thunder ötlete Seth Killiantől, a verekedős játékok veteránjától származik. Killian a Capcomnál dolgozott a Street Fighter 4 fejlesztése alatt, most pedig a Radiant Entertainment fejlesztőcsapathoz csatlakozott. Készülő játékuk eldobja a konkurenciánál megszokott bonyolult, több gombos támadásokat és a következő egyszerű elemre alapozza a harcot: egy gomb egyenlő egy képességgel. Legyen a választott támadás akár egy tűzlabda, egy ütéssorozat vagy egy kilőtt rakéta, ezeket egy gombbal indíthatjuk útnak. A legnehezebb kombó egy gombból és az előre vagy hátra irányzékból fog állni. Profiknak röhejes, kezdőknek talán éppen vonzó lehet.
Killian elmondta, a Rising Thunder minden más aspektusát tekintve hardcore cím lesz, igazi esport játékot akar faragni belőle. Eleve több képernyős használatra tervezik. Ez annyit tesz, hogy ha például az egyik karakter láthatatlanná válik, akkor online meccs esetén csak az ellenfél kijelzőjéről fog eltűnni, az őt irányító játékosnál továbbra is látható lesz. Ugye mennyivel mennyire jó lenne ez a Mortal Kombatban is Reptile esetén?
A játékban kizárólag robotok fognak küzdeni egymással. Killian szerint azért tökéletes választás a harcoló gépek szerepeltetése, mert így könnyen variálhatóak a karakterek. Kedvenc robotunk képességeit és kinézetét saját stílusunk szerint szabhatjuk majd kedvünkre. Ahogy haladunk előre, egyre több variánst oldhatunk fel és így egyre sokszínűbb lehet robotunk.
A Rising Thunder free-to-play modellel érkezik, kizárólag PC-re. Valódi pénzt csak kozmetikai kiegészítésekért kell fizetnünk. A játék korai verziója elvileg körülbelül egy hét múlva már tölthető lesz, a következő egy évben pedig folyamatosan érkeznek majd a bővítések - a folyamatos és gyors frissítések lehetősége miatt is lett célplatform a PC.