A fejlesztők legutóbbi podcastjében, melyet Meagan Marie vezetett, a játék rendezője Brian Horton beszélt arról, hogy a zónákon belüli bázisok/terek nem csak, hogy háromszor nagyobbak lesznek, de tartalmasabbak és jóval összetettebbek is.
"A másik dolog a játék területeinek nagysága - gyakran beszéltünk arról, hogy nagyobbra szeretnénk csinálni a tereket, mint a legutóbbi játékban, próbáltunk nagyobb bázisokat készíteni, amik akár háromszor is nagyobbak lehetnek [mint az előző epizódban]. Nem csak területileg szerettünk volna növelni, de tartalmilag is. Sok munkát fektettünk a játék rendszereibe, hogy ne csak nagyobbak legyenek a bázisok, de összetettebbek és interaktívabbak is. Minden egyes rendszerben, a játék minden aspektusát a végletekig kiépítettük. Szóval igen, kijelenthetjük, hogy ezt a játékot készítettük a legnagyobb odaadással eddig."
Noah Hughes, a játék kreatív vezetője is szólt pár szót, miszerint a Rise of the Tomb Raider egy önálló játék lesz, de azoknak is szól majd, akik játszottak a korábbi részekkel.
"Mindig azon voltunk, hogy önálló történetet írjunk, így ha nem játszott valaki az előző játékokkal, akkor is képes legyen élvezni. De ugyanakkor figyelemmel vagyunk a játék rajongóira, akik régóta követik Lara kalandjait az első résztől a következőig. Egyszóval folyamatosságra törekszünk, olyan történetet kerekítünk, ahol egyre többet és többet kap a játékos, ha játszott az előző résszel. Tehát a válasz [a kérdésre miszerint a Rise of the Tomb Raider, szorosan kötődik a Yamatai-n történtekhez?], hogy kicsit igen, kicsit nem. Ez egy önálló történet lesz, mégis mindenkit bíztatok arra, játssza végig a szériát, ismerje meg Lara történetét a kezdetektől."
A Rise of the Tomb Raider megjelenés először Xbox One és Xbox 360 konzolokon esedékes, várhatóan 2015 vége felé. A többi platformmal kapcsolatban egyelőre nem tudunk biztosat. Ki várja az újabb kalandot?