Emlékezetesen nagy port kavaró sztori volt, mikor a Square Enix az E3 2014-en csak Xbox One-ra jelentette be a Rise of the Tomb Raider-t. Egészen augusztusig ment a ködösítés a platformok körül, mígnem akkor Phil Spencer, az Xbox részleg vezetője beismerte, hogy a megállapodás csak ideiglenes. Később a játékot fejlesztő Crystal Dynamics ("nem akartunk senkit összezavarni", "jól jön a Microsoft segítsége") és a Square Enix is megszólalt az ügyben, majd egy héttel ezelőtt a kiadó végre elmondta, hogy mikor játszhatnak a Rise of the Tomb Raiderrel azok, akiknek nincs Xbox konzolja.
A Square Enix-et viszont nem hagyja nyugodni a dolog, ezért a vállalat európai és amerikai divízióinak vezérigazgatója, Phil Rogers a következőket nyilatkozta az Examinernek: "Remélem a rajongók tudják, hogy ez nem volt könnyű döntés. Egy ilyen kaliberű együttműködés hosszas megfontolást igényel és a stúdió a döntést nagyon-nagyon komolyan vette. Tisztában voltunk vele, hogy ezzel rövid távon csalódást fogunk okozni a rajongóknak."
Az ok, amiért a Square Enix a Microsofttal kötött partnerséget az nem más, mint utóbbi Tomb Raider franchise iránti szenvedélye: "Amikor korábban, kisebb mértékben dolgoztunk együtt, mindig támogattak minket." - mondta Rogers, majd folytatta: "Azonban a Rise of the Tomb Raiderhez olyan szenvedéllyel és hittel álltak hozzá, amely lehetővé tette számunkra, hogy lenyűgözzük alkossunk. Az embereknek tudniuk kell ezt a Microsoftról. A Tomb Raider iránti elkötelezettségük csodálatos élmény volt a számunkra" - szól a "marketing-duma" riadót kimaxoló nyilatkozat.
A Rise of the Tomb Raider megjelenés november 10-én várható Xbox One-ra és Xbox 360-ra, viszont a PC-s változatra 2016 elejéig, a PlayStation 4-es verzióra pedig 2016 végéig kell várniuk a játékosoknak, PS3-as verzióban pedig ne is reménykedjünk.