A League of Legends gépezete megállíthatatlanul dübörög előre. Illetve majdnem, egy egyszerű szűrőnek sikerült megállítania, ha csak ideiglenesen is. Ettől függetlenül a Riot játéka sikert sikerre halmoz, több mint 600 millió dollárt kerestek az elmúlt évben, a játékosállomány pedig soha nem látott méreteket öltött.
A Riot most a Wall Street Journalnak küldte el a hivatalos kimutatást, amelyből sok érdekes adatra derül fény. 2012. októberében napi 12 millió játékos küzdelmét kellett elbírnia a szervereknek, ez a szám mára több mint a duplájára hízott. A napi 27 milliónál is több felhasználó valami elképesztő időt tölt online. Az egyszerre online lévő 7,5 millió játékos meghaladja a Dota 2 teljes játékosállományát, ott januárban 7,1 millióan léptek be összesen. 2013 márciusához képest ez 50%-os növekedést jelent, akkor 5 millió volt az egyszerre játszó játékosok száma.
A hatalmas érdeklődést a könnyen tanulhatóság mellett a free-to-play modell és a rengeteg versenynek köszönhetik. A hivatalos esporttá válás és az atlétavízum bevezetése szintén rengeteg játékos kedvét hozta meg, hiszen mindenki arról álmodik, hogy egyszer majd játékkal fog pénzt keresni.
Eközben a Dota 2 is rohamos növekedésnek indult, hiszen míg 2013. január 1-én 190,000 játékos volt online ugyan abban a pillanatban, egy év alatt ez a szám 630,000-re nőtt, ami 230%-os növekedést jelent. A Valve játéka valószínűleg soha nem fogja utolérni a League of Legends rekordjait, de igazából ez nem is cél.
Ti mennyit játszotok hetente a LoL-lal?