A Red Faction legelső része annak idején kellemes meglepetés volt az FPS-ek piacán: tipikus low budget B-kategóriájú alkotás, ám a jobbak közül való, kicsit olyan, mint a Blade első része a filmvilágban. A játék szép sikert aratott, olyannyira, hogy folytatás is készült belőle, azonban ez a második epizód inkább a „jaj, hát köszönjük, de igazán nem kellett volna! (izé, melyik kukába is hajítsam ki?)"-színvonalat képviselte. Mulatságos adalék, hogy a Red Faction annak idején Nokia N-Gage-re is elkészült és nem más, mint a „híres" John Romero munkájának „gyümölcse" volt ez a (szintén elég vacak) konverzió.
A THQ sokáig jegelte a folytatást, azonban most úgy döntött, mégis előrángatja a sufniból a porosodó licencet és továbbra is a Volitiont bízza meg a Red Faction: Guerilla címmel ellátott harmadik rész fejlesztésével.
Váltsunk nézetet!
A Red Faction folytatása ezúttal nem FPS, hanem TPS nézetben játszódik majd, a készítők ugyanis úgy gondolták (lássuk be: jogosan...), hogy nagyon nem need egy újabb sci-fi FPS.
A nézetváltás egyébként nem csak azt jelenti, hogy szimplán külső szemszögből nézhetjük, ahogy rohangászunk, hanem a Volition is a Gears of War-féle fedezékbe vonulós, onnan lövöldözős megoldást használja fel majd.
Másik változtatás, hogy nem szűk folyosókon kell majd kolbászolnunk, hanem egy nyitott játékmenetet biztosító, hatalmas, szabad világban, amely azért szerencsére továbbra is a Mars felszíne. A Guerilla tehát kicsit a STALKER-re emlékeztet: hasonlóképpen vehetjük majd fel és teljesíthetjük a különböző küldetéseket, amelyekben a lerombolható környezet is nagy szerepet kap.
Rontom-bontom
Bizony-bizony: az épületeket továbbra is a földdel egyenlővé tehetjük, ám ezt most nem csak random, össze-vissza művelhetjük, hanem a különböző NPC-k megbízásából. A Marson lévő tákolmányok között barakkokat, hangárokat, parancsnoki házakat károsíthatunk, vagy robbanthatunk fel végérvényesen különböző gránátokkal, bombákkal, pokolgépekkel. A készítők állítólag olyan szinten figyeltek az épületek realisztikus viselkedésére rombolás közben, hogy amikor az egyik fejlesztő egy nem igazán szilárdan kidolgozott házat helyezett le a földre az editor segítségével, akkor a frissen készült építmény összeomlott. Ennek a lelkesítő nyilatkozatnak némiképpen ellentmond pár újságíró állítása, akik már látták a játékot egy THQ-s bemutatón és szerintük csak az épületek egy része károsodik látványosan és reálisan, a többi szkripelt és átlagos módon adja át magát az enyészetnek. Reméljük, csak arról van szó, hogy erősen béta verzióval van dolgunk...
Na jól van apóca, told el a dömpered innen!
Ahogy az manapság a legtöbb trendi TPS-nél megszokottá válik, itt is irányíthatunk időnként különböző járműveket, ezek pedig a marsi bányatelephez passzolni fognak majd: különböző dömperek, dzsipek, teherautók és szemétszállító kocsik volánja mögé ülhetünk. Különböző konvojokkal is találkozhatunk majd, vezetőiktől pedig küldetéseket is kapunk.
A játék sztorija egyébként még elég vázlatosan ismert csak: az előző részek lázadói kormányt alapítottak, ez azonban velejéig romlottá vált, és neked, egy csalódott bányásznak kell újabb forradalmat indítanod a korrupció és embertelen munkakörülmények ellen. Reméljük, a Volition tényleg komolyan gondolja ezt a „forradalmat"...