Hirdetés

Razer - ez aztán egy érdekes üzletpolitika

|

Minden termékük veszteséges, de kit érdekel ez, amikor ennyire jól néznek ki? Meglepő és szívmelengető interjú a Razer vezetőjével, Min-Liang Tinnel.

Hirdetés

Nincs az a PC-s játékos, aki ne ismerné a Razer termékeit, vagy ne akart volna már valaha nagyon egy zölden világító kígyóval díszített perifériát.

A Razer ügyvezetője, Min-Liang Tin egy nagyon laza ember, pólóban jár és már-már túl fiatal ahhoz, hogy a világ egyik legismertebb gamer cuccokat gyártó cégének a feje legyen. Ráadásul a játékiparhoz való hozzáállása is olyan, ami mögé nagyon sok játékos tud teljes vállszélességgel odaállni. 

A vezető az ultravékony gamer notijukról beszélt, a Razer Blade-ről, aminek az ötlete is onnan jött, hogy maga Tin szeretett volna egy játékra alkalmas könnyű és hordozható gépet és nem hitte el, hogy csak egy gyenge netbook-szerűség és egy hatalmas gamer laptop között válogathat. Rengeteg helyre vitték el az ötletüket és mindenki elhajtotta őket, mondván, hogy "ez lehetetlen", de végül dizájnereket kértek fel rá, hogy megcsinálják a Blade-et.

Tin büszke az eszközre és igazából mindegyik termékükre, mert ők nem egy perifériákat gyártó cégként, hanem egy játékos cégként tekintenek magukra. A Razer 5-10 terméket ad csak ki évente, míg a többi hasonló vállalat 50-et, vagy akár 100-at is, de Tin szerint ez így van rendjén, mert ők csak olyan cuccokat szeretnének legyártani, amire valóban szükség van. Vagy éppen a rajongók kérik. Példának a balkezes játékos egeret hozta fel, ami katasztrofálisan teljesített az eladások terén, de a rajongók kérték, ezért megcsinálták. 

"Mi nem úgy működünk, mint egy átlagos cég, tudom. Őrület, de minden egyes termék, amit kiadunk veszteségesen indul. De, nyehh! Rövid az élet! És vicces az, amikor azt látjuk, hogy valaki egy balkezes egeret használ" - mondta Tin. A befektetőkről annyit mondott, hogy nagyon jó fejek. Amikor egy gyűlésen felmerül, hogy mennyire is nyereséges a cég, akkor Min-Liang általában annyival képes lezárni a témát, hogy azt mondja: "Nézzétek, hát nem menő ez a cucc?" és akkor a befektetők bólogatnak és örülnek. Még egy vezetői gyűlés megmentve.

"A befektetőinket a termékek érdeklik és ezért nagyon hálás vagyok" - folytatta a CEO "El sem tudom képzelni, hogy valakit csak az eredmények és a profit érdekeljen. Olyan döntéseket hozhattunk, amiknek kereskedelmi szempontból semennyi értelme sem volt. Még a laptopunk is ilyen. Tudod, a 'PC piac haldoklik, mindenki meneküljön', erre mi meg azt mondjuk 'Remek! Költsünk rengeteg pénzt egy játékos PC notira'. Ugye? Nincs semmi értelme, de hé! Nézd már meg! Nagyon menő!". 

Ez a fajta "gamerektől gamereknek" felfogás nagyon szimpatikus és ugyan a Razer termékeken általában egy elég pofás árcetli is van, sokan nem tudnak ellenállni. Az én Tarantula billentyűzetem például hét évnyi Counter Strike-ot, jó sok beleömlött folyadékot és kompetitív multijátékoknál általános vörösen izzó gyűlöletet élt túl, úgyhogy a magam részéről elégedett vagyok.

Ti mit gondoltok? Vannak Razer cuccaitok? 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)