Ma reggeltől kapható az újságosnál a 2013/03-as GameStar, amihez a februári számhoz hasonlóan két lemezt mellékeltünk két teljes játékkal. Mindkét alkotás 2009-ben jelent meg az Activision kiadásában, s míg a Wolfenstein az id Software örökbecsű szériáját folytatta tovább, addig a Prototype egy vadonatúj IP-val ismertette meg a nagyérdeműt. Mivel időközben eltelt néhány év, segítünk feleleveníteni a megkopott emlékeket, amelyeket e két kiváló játékról őrzünk.
Wolfenstein
Az id Software legendás Wolfenstein sorozatának a legújabb része, a találóan elnevezett Wolfenstein a második világháború idejébe repít bennünket vissza, ahol nem éppen a megszokott díszletek között találjuk magunkat. A Raven Software műhelyében 2009-ben megszületett játékban a vesztésre álló Harmadik Birodalom területén paranormális kísérleteket végző náci katonák ügyködnek a világháború kimenetelének megfordítása érdekében. Mi a lengyel felmenőkkel büszkélkedő amerikai veterán, B. J. Blazkowicz bőrébe bújva, az ellenséges vonalak mögé kerülve, Isenstadtban igyekszünk ennek véget vetni. Az ellenálláshoz csatlakozva eleinte katonák, majd a Fekete Nap párhuzamos dimenziójából áthozott természet feletti lények közt csapunk szét a rendelkezésünkre álló klasszikus második világháborús fegyverekkel, illetve néhány futurisztikus halálosztó eszközzel. Aki úgy dönt, hogy szeretne szembeszállni a kísérletező nácikkal, szovjet okkultistákkal, illetve a párhuzamos dimenzió rémisztő teremtményeivel, készüljön fel egy akcióval és kémkedéssel teli kalandra, amihez hasonlatosat semmi más nem képes nyújtani, csak a Wolfenstein legújabb része. A játék jogi okokból kifolyólag sajnos csak többjátékos mód nélkül kerülhetett fel a lemezmellékletre.
Prototype
A Radical Entertainment által fejlesztett sandbox alapú akció-kalandjátékban Manhattanben találjuk magunkat egy első ránézésre átlagos férfi szerepében. Csakhogy ez így nem teljesen igaz, hiszen hősünk egy vírus hatására genetikailag mutálódott és olyan alakváltó alakváltó képességekkel rendelkezik, melyek hatására még az állig felfegyverzett katonák is csupán eltaposni való rovarok lesznek hozzá képest.
Alex Mercer emlékeitől megfosztatott ugyan, ám ez nem tartja őt vissza attól, hogy megpróbálja kideríteni, ki kezelte őt kísérleti patkányként, hogy véres bosszút állhasson rajta. Semmi sem állhat útjába, akár egész Manhattant a feje tetejére állítja, ha kell. Alex hihetetlen képességeit használva New York lakosai kinézetét ölthetjük magunkra - az ő életük árán -, így a tömegben elvegyülve juthatunk át ellenségeink vonalán, ám ha úgy tartja kedvünk, káoszt és pusztítást hagyva magunk mögött vívhatunk nyílt sisakos harcot az amerikai hadsereggel. A katonaság harckocsijai felett átvéve az irányítást, vagy konkrétan azokkal dobálózva szedhetjük darabokra a velünk szemben állókat egy adrenalindús kaland kíséretében, amit a Prototype egyedi játékmenete nyújt.
(A BZ tollából született Prototype teszt erre keresendő.)