Az emlékeit vesztett, szuperképességekre szert tett Alex Mercer kalandjairól már nem egy cikket olvashattatok oldalunkon, legutóbbi előzetesünk óta viszont számos újdonságot kifecsegtek a fejlesztők. Az alábbiakban tehát kiderül, mekkora móka is lesz a Prototype.
Mutáns vagyok, de hódÃtani akarok
HÅ‘sünk, a már emlÃtett Alex Mercer New Yorkban tér magához, méghozzá anélkül, hogy bármire is emlékezne múltjából. A helyzet, valljuk be, több mint kellemetlen, hát még ha azt is számÃtásba vesszük, hogy az utcákon fékevesztett mutánsok garázdálkodnak, a hadsereg pedig a rendfenntartás (látszata) mellett kifejezetten ránk vadászik. A két frakció szerencsére egymással is ellentétben áll, amibÅ‘l nem egyszer húzunk majd hasznot a játék során. A világban akkor is zajlik az élet, ha mi épp nem vagyunk jelen egy adott helyszÃnen, Ãgy például az is elÅ‘fordulhat, hogy egy küldetési ponton a mutánsok korábban megritkÃtották az Å‘rséget. Egy-egy csetapatéba csöppenve tehát érdemes inkább kivárni a végkifejletet, nehogy aztán két szék között a padlóra essünk. Szerencsére azért nem eszik olyan forrón, nekünk is van ám néhány szuperképességünk, hogy sikerrel vehessük fel a harcot az egész világgal.
Megrontott lélekkel
A kissé talán szabványos „nagyot ugrok, nagyot ütök" pároson kÃvül Alex rendelkezik egy igen különleges tulajdonsággal is. A hatalmas, utolsó apró kis szegletig bejárható pályán lézengÅ‘ emberek bármelyikét képes „bekebelezni", ami több okból is nagyon fontos. Egyrészt hozzáférünk emlékeikhez, s Ãgy - természetesen a fÅ‘bb karakterektÅ‘l - egyre újabb és újabb információkhoz juthatunk a múltunkról. Az idegen lélek emellett nemcsak hogy feltölti életerÅ‘nket, hanem lehetÅ‘vé teszi az alakváltást is. Egy katonát elkapva mi magunk is a Nemzeti Gárda ideiglenes tagjává avanzsálhatunk, s attól függÅ‘en, milyen magas beosztású volt az áldozat, hozzáférhetünk fontos katonai dokumentumokhoz, vagy éppen bejuthatunk szigorúan Å‘rzött helyekre. Egy parancsnok külsejét ellopva alaposan megritkÃthatjuk a mutánsok sorait is: egy jó helyre kért légi csapással például szabaddá tehetünk egy korábban még életveszélyes utat, vagy éppen egy tankkal rombolhatunk át a fertÅ‘zöttek hordáin. A katonaság persze nem hülye, Ãgy amint ellenük fordulunk, az álcánk értelmét veszti, s felkészülhetünk a legrosszabbra.
Ha pedig valakire nincs szükségünk álarcként, egyszerűen fel is falhatjuk, az Ãgy szerzett energiával pedig igazán durva pusztÃtó támadásokat vihetünk véghez.
Ésszel
Hiába a sok remek ötlet, ha a játékos nem kényszerül rá a használatukra. A korábbi videókból sokan azt a következtetést vonták le, hogy a Prototype nem lesz több egy extra pörgÅ‘s TPS-nél, ahol a kombók gombjait eszeveszetten püfölve pillanatok alatt végigszáguldhatunk a küldetéseken. A Radical csapata ezt elkerülendÅ‘ némi módosÃtással átemelte a GTA játékokból vagy éppen az Assassin's Creed-bÅ‘l ismert „Wanted" rendszert. Minél többet randalÃrozunk és pusztÃtunk egy adott területen, annál inkább magunkra haragÃtjuk a népet, Ãgy hát idÅ‘nként nem árt megfontoltan, az alakváltást és egyéb lopakodó képességeket használva araszolni a célpont felé.
A Prototype bizonyos szempontból tehát egy új játékstÃlus prototÃpusának is tekinthetÅ‘. VérpezsdÃtÅ‘ akció, aszfaltszaggató szupercsapások, alakváltás, lopakodás - hangzatos jellemzÅ‘k, na de mindez egyben? Hamarosan meglátjuk, mi sül ki belÅ‘le.
GameStar