Tim Bennison a következőkkel indokolta a döntést:
"A Prototype-ot a kezdetektÅ‘l egy egy játékosra kihegyezett, nyitott világú akciójátéknak terveztük. Természetesen Alex mutáns alakváltó képességei miatt elkezdtünk azon gondolkodni, hogy mi történne, ha két prototÃpust hoznánk létre, és milyen többjátékos lehetÅ‘ségeket épÃthetnénk ezen koncepció köré. Ahogy haladtunk elÅ‘re a fejlesztéssel, egyre jobban elmélyültünk ebben a lehetÅ‘ségben, de ennek ellenére - bár egy remek koncepció és sokat ad a játékmenethez - úgy döntöttünk, hogy nem tudnánk az egyjátékos módhoz hasonló minÅ‘séggel kidolgozni.
Azt szeretnénk, hogy a játékosok igazán elmélyüljenek a Prototype fÅ‘ elemeiben: derÃtsék fel Alex múltját, ismerkedjenek meg minden képességével, fedezzenek fel minden titkot és több módon is végigjátszák a játékot. Mint láthatjátok, már Ãgy is rengeteg dologra kell odafigyelnünk, Ãgy szükségünk van minden erÅ‘forrásunkra, hogy elérjük, amit célul tűztünk: egy forradalmi, nyitott világú akciójátékot."