A kiadó közlése szerint az információkat este kilencig nem közölhettük, ám a határidő immár lejárt, így aztán az egész nap áradó anyagokat összegezve, egy kis előzetest gyártottunk nektek, a nyáron megjelenő Prototype című játékról.
Alex Mercer vagyok, 32 éves, 78 kiló...
A Radical Entertainment legújabb játékában egy zombiktól hemzsegő New York City-ben kell kiderítenünk miként lett belőlünk szuperhős szerű lény. Történt ugyanis, hogy New York városát megtámadta valamiféle titokzatos vírus, mire a lakosság nagy része értelem nélküli zombivá alakult. Ezen szerencsétlen lakosoknak azóta semmi más célja nincs a városrendezésen és a vérengzésen kívül. Főhősünk, Alex Mercer is szenvedő alanyává vált a vírustámadásnak. A játék kezdetén, egy boncasztalon heverünk, ahol is éppen elvégeznék rajtunk a kezdő bemetszést, amikor magunkhoz térünk. A művelet végrehajtásáról diszkréten lebeszéljük a dokit, majd számlával és fejfájással mit sem törődve kirontunk a kaotikus New York utcáira - 60 kilométer/óra sebességgel. Alex Mercer akár Átlag Péter is lehetne, ha nem lennének emberfeletti képességei, melyeket a vírustámadás keltett életre. Alex rendezett családi körülményekkel rendelkezik: van ancikája, édesapja, sőt egy húga is. Míg New York lakossága a fertőzés hatására agyatlan gyilkológéppé degradálódott, Alex megőrizte elméje épségét. Csak éppen azt nem tudja, hogyan is lett ő hirtelen Superman, és egyáltalán Superman-e ő, vagy inkább szörnyeteg? Kérdések, csak kérdések. Alex pedig - húga segítségével - elindul, hogy válaszokat találjon.
Igazságos Izomtibor
A történet kellőképpen izgalmas és bonyolult lesz ahhoz, hogy az alapvetően sandbox típusú játék végig lekösse az embert. New York a teljes káosz állapotában lesz végig, hiszen a Nemzeti Gárda tiszta erőből próbálja megfékezni az elzombisodott lakosságot, viszont az nincs meghatározva, hogy mi milyen sorrendben látogatjuk meg a számunkra fontos területeket, vagy személyeket. Ahogy belépünk egy kerületbe, láthatjuk majd, mi is a helyzet arrafelé. Minden területen lesz egy katonai bázis, ahol a kormányerők állomásoznak, és próbálnak rendet teremteni. A zombi népesség eközben a várost próbálja teljesen leredukálni, és vadászik a vírustámadást valamiképpen megúszó túlélőkre. Alex számos emberfeletti képességének hála többféleképpen is tud érvényesülni. Aki az akciódúsabb játékmenetet kedveli, az bizonyára Alex hatalmas fizikai erejére támaszkodik, melynek segítségével akár autókat is hajigálhatunk az ránk törő ellenfelekre. Kezünket átalakíthatjuk karddá, vagy éppen 40 centis fémkörmöket növeszthetünk. A házak falaira felszaladva, majd csápokat növesztve Pókembert alázó módon a levegőben is közlekedhetünk, ha úgy tartja kedvünk. Testünk nem csak mutációra képes, de igencsak ellenálló is lett a környezeti behatásokra, így a lőfegyverrel felszerelt kormánycsapatok sem jelentenek igazán akadályt.
„Ha kell, embert is ölök"
Aki viszont inkább a kifinomultabb megoldásokat szereti, az Alex más képességeit fogja előszeretettel használni. Ezek közül is az egyik, melynek segítségével bárki bőrébe belebújhatunk - szó szerint. Amennyiben sikerül áldozatunkhoz közel férkőzni, úgy felemészthetjük őket, elnyerve ezáltal nem csak a kinézetüket, de minden tudásukat, sőt emlékeiket is. Főhősünk alapvetően nem tud például harci helikoptert vezetni, ám ha ügyesek vagyunk megoldható ez is. Emberfeletti ügyességünk segítségével felszaladunk egy felhőkarcolóra, majd csápot lövünk a helikopterre(emberfeletti csáplövő képességünkkel), és átlendülünk. A két pilóta közül az egyiket egy maflással kitessékeljük a gépből, a másikat viszont inkább „megvacsorázzuk", és tadam... Alex vezet helikopter. Amennyiben pedig egy magasabb rangú katonát sikerül elkapnunk, akár egész katonai egységek felett is átvehetjük az irányítást, így tisztítva meg a környéket az utunkban lévő zombiktól. Izgalmasan hangzik az biztos. Teljesen rajtunk múlik, melyik módszert választjuk, hiszen mindkettő célravezető lehet. Alexnek nincsenek lelkiismereti gondjai. Gondolkodás nélkül lemészárol mindenkit, aki az útjába kerül, legyen szó katonáról, zombiról, vagy akár menekülő civilről. Egyetlen célja a válaszok felkutatása, és minden eszközt felhasznál, mindekit kihasznál ennek érdekében.
A válaszokat pedig a múltban kell keresni. Ahogy haladunk előre a játékban, testvérünk - Dana - segítségével kiderítjük szép lassan, hogy történetünk közel 40 éve kezdődött. Mivel saját emlékeink nincsenek, így kénytelenek leszünk felkutatni azon személyeket, akik anno részt vettek a kísérletben, melynek eredményeképpen létrejött a prototípus - azaz mi. Dana saját lakásában bujkál, de szerencsére az internethez hozzáfér, így szállítja nekünk folyamatosan az infót azon személyekről, akiknek köze lehet a 40 évvel ezelőtti eseményekhez. Ezek után nincs is más dolgunk, mint baráti látogatást tenni a delikvensnél, és mivel nem bízunk senkiben, a tuti módszert alkalmazzuk: kiszipolyozunk a gazfickókat, és a megszerzett emlékek segítségével próbáljuk megfejteni mi is történ valójában akkor régen. Összesen több mint 100(!) embert kereshetünk majd meg New Yorkban, de ezek közül csak 30 személy kötődik szorosan a sztorihoz, a többieket nem muszáj megtalálni. Persze aki szeretné a sztorit teljesen megérteni, jól teszi ha minél több ilyen múltbéli alakot felkutat, így kiderítheti kik állnak a titokzatos Blackwatch Military Special Forces szervezet mögött(ők a kormánycsapatokkel együtt igyekeznek végezni velünk), és kik azok a „Fertőzöttek". A sztoriról többet nem is nagyon tudni, de a testvérünkön kívül még szerepet kap a rejtélyes - és nem feltétlenül szimpatikus - édesanya, és a szupertitkos apa. Apánkról semmit nem tudni, és a Radicalos arcok csak sejtelmes, mindent tudó mosollyal feleltek a szerepét firtató kérdésekre.
Vágom a zombit a fejszémmel
Játszódik mindezen nagy mészárlás pedig egy a valóságra nagyon is hasonlító New York utcáin. A Radical programozói természetesen minden fontosabb és jellemzőbb látványosságot beleépítettek a játékba, viszont úgy döntöttek, hogy amennyiben a túlzott realizmus a játékélmény kárára válna, nem haboznak majd utóbbit előtérbe helyezni. Ennek okán a Central Park például nem lett bedigitalizálva négyzetcentiméterenként, de aki látott már olyan filmet, ami New Yorkban játszódik, bízvást felfedezhet majd ismerős környékeket. A grafikáról a Radical saját fejlesztésű Titanium motorja gondoskodik, és nagyon látványosan teszi azt. A hatalmas felhőkarcolók ugyan nem dönthetők le, de amúgy minden mást leamortizálhatunk a nagy tombolás közepette. Az irányítás nagyon barátságos, például hősünkkel nem kell minden egyes akadályt (pl. padok, autók) átugranunk, megteszi ezt ő saját maga. A speciális mozdulatokat persze már nekünk kell elvégezi, de hát végül is, nem interaktív mozi készülget ugye. A látvánnyal és a hangzással nem lesz tehát gond - erre garancia a THX minősítés - bár azt nem árt tudni, hogy a játék erősen „M" , azaz felnőtt kategóriás lesz. Alex egy laza mozdulattal kettészeli ellenfeleit, vagy a magasból rájuk ugorva szétpasszírozza őket, de a sima ökölcsapás is velejéig hatoló szuper erejének köszönhetően. Néha szinte már túl durvának is tűnik a játék, főleg mivel Alex elméletileg nem lett agyatlan gyilkológép. Ennek ellenére a brutalitás szerves része a játéknak, így aki elkíséri Alexet útján, folyamatos vérfolyamra számítson, megspékelve a leszakadó testrészekkel, és 7.1-ben szétplaccsanó emberekkel és zombikkal.
A nyáron megjelenő játék tehát nagyon is ígéretes az előzetes információk alapján. Remélhetőleg a Radical Entertainment a gépigényt is emberi szinten tudja tartani, és a PC verzió sem egy pocsék portolás lesz.