Egy 2008-ban kiszivárgott munkahirdetésre hivatkozva a két úriember bevallotta, hogy a legelső koncepció szerint a Portal 2 az első játék eseményei előtt játszódott volna, és Cave Johnson – az Aperture Science fő-fő apucikája - lett volna a főgonosz.
Pinkerton hozzátette, hogy két évvel ezelőtt még ő volt a rosszfiú a Portal 2-ben, és GLaDOS nem is szerepelt volna benne. „Előzmény lett volna. Bírtuk annyira a csávót, hogy bele akartuk tenni a játékba. De aztán összeadtunk, kivontunk, szoroztunk és osztottunk, a programozó srácok még integrálszámítást is végeztek, és rájöttünk, hogy GLaDOS arc. Akkora, hogy muszáj benne lennie a Portal 2-ben. Igazi pusztító kis ribi.”
A csapat kipróbált egy csomó új dolgot a játékkal kapcsolatban, de végül tudatosult bennük, hogy így számos olyan alkotórész tűnne el a Portal 2-ből, ami az első rész esetében nagyot ütött.
„Azt akartuk, hogy a játékosok érezzék a Portal 2 hangulatát, a játékélményt, a környezet vibrálását. Azt akartuk, hogy sokkal jobban elmerülhessünk a térben. Ezen dolgoztunk, és ezen tapasztalatainkból rengeteg megtalálható a játékban. Mint kiderült, az emberek több portált akartak, GLaDOS-t akarták, és Chell bőrébe akartak bújni megint.” Hahh, ki nem?
A második rész tehát folytatás lett, egyik portálból a másikba. Talán majd a harmadik rész esetében vissza is mehetünk és eldádázhatjuk Cave Johnsont.