Tizenhét év után először rukkol elő a Blizzard egy új világgal, ráadásul egy teljesen új stílusban próbálnak szerencsét. Az Overwatch a jövő év egyik legszórakoztatóbb játéka lesz, és ezt nyugodtan lehet ígéretnek venni.
Team Fortress újratöltve
A Blizzard nem hazudtolta meg önmagát, eredeti (alap)ötletet csupán nyomokban találunk új játékában. Az Overwatch igen erősen merít a Valve csapatalapú, lövöldözős legendájából, látszik, hogy sokat játszottak vele. Ezzel nincs is semmi baj, hiszen a Blizzard szinte tökéletesre fogja csiszolni, ebben biztosak lehetünk. A Blizzconon bejelentették a három utolsó karaktert is, velük együtt összesen 21, egymástól teljesen elkülönülő hősünk lesz, ami garantálja a változatos és izgalmas összecsapásokat.
Kiderült az is, hogy fizetni kell a játékért, igaz, "csak" negyven dollár lesz az ára, ez odaát egyáltalán nem számít soknak. Az igazán nagy hír viszont az, hogy konzolokra is kijön; itt volt már az ideje, hogy a Blizzard az amúgy zseniális Diablo után megpróbálkozzon valami újjal a next-gen konzolokon. Sajnos a platformok között nem lesz átjárás, pedig mennyire menő lett volna PC-sként együtt játszani a szerkesztőség egyre bővülő konzolos tagjaival! Az alapverzió mellett tervbe van véve az Origins kiadás is, amely 20 dollárral drágább lesz, de kapunk hozzá öt karakterskint, meg egy halom digitális keresztpromóciót. A rajongók egészen biztosan zabálni fogják, sőt sokan lesznek, akik a gyűjtői változatba belepakolt csodaszép Soldier: 76 szobor miatt nyúlnak még ennél is mélyebbre a tárcájukban.
A jövő e-sportja
Nem nagyon titkolják a készítők, hogy az Overwatchból kőkemény e-sportot akarnak készíteni, és minden esély megvan arra, hogy felküzdje magát a legnépszerűbbek közé. Zseniális pályákon indulhatunk harcba, ahol komoly csapatmunka kell a győzelemhez. A bázison bármikor választhatunk új hőst, ez az alapja az egész játéknak. Mindenkinek vannak erős és gyenge pontjaik, ezeket kell ügyesen egyensúlyba hozni. A Blizzard lehetőséget adott arra, hogy a csapatban több ugyanolyan hős is legyen egyszerre. Ez persze sok játékosnál kiverte a biztosítékot, mivel úgy gondolták, hogy ez az egyensúly rovására megy. A Blizzard azonban nagyon jó ebben, folyamatosan figyelik a játékosok reakcióit, és szépen finomhangolják a karakterek képességeit a béta alatt. Minden karakternek megvan a maga ellenszere, az persze más kérdés, hogy ki milyen szinten tud bánni az adott hőssel.
Nem tartom magam túl nagy FPS-játékosnak, de számos olyan támogató karaktert találtam, amivel szép eredményeket tudtam elérni. Kifejezetten jó játszani velük; gyorsítanak, páncélzatot pakolnak ránk, gyógyítanak vagy akár a sebzésünket is megnövelhetik.
Az élvezetes játékhoz persze nem árt ismerni a pályákat, mert aki ész nélkül előrerohan, azt pillanatok alatt ledarálja egy jól felkészült csapat. A Blizzard még egy újítást bevezetett az Overwatch bétájával, a voice chatet, ez már régóta hiányzott a cég játékaiból. Most még egyelőre kísérleti jelleggel működik az Overwatchban, de a tervek szerint a jövőben valamennyi Blizzard játékban használható lesz.
A Blizzard ismeretlen vizekre tévedt, de az eddigi béta-tapasztalataink alapján bátran elmondhatjuk, hogy ismét zseniális játékkal fog gazdagodni Battlenet-könyvtárunk. Most már csak arra kellene megoldást találnunk, hogyan szabadítsunk fel annyi szabadidőt, hogy eleget gyakorolhassunk ezekkel a remek játékokkal. Lassan ott tartok, hogy csak Blizzard játékok vannak a gépemen.