Amikor annak idején megjelent a Minecraft, sokfelől lehetett hallani, hogy ez a játék aztán az égvilágon semmi újat nem nyújt: építős, bányászós, láttunk már ilyet, ráadásul milyen ez a kockás grafika már...? Ehhez képest egyrészt elég szép kis őrület lett belőle világszerte, másrészt még azoknak is az orra alá dörgölhetünk tényeket, akik szerint a számítógépes játék maga az ördögi métely.
A Microsoft és az ötödik születésnapját ünneplő Code.org ugyanis nyilvánosságra hozta azt a valóban szép adatot, miszerint a Minecraft Kódolás órája programjuk már több mint 85 millió fiatalnak mutatta be a kódolás világát.
Ha belegondolunk, a recept irtó egyszerű: végy egy olyan szórakozási formát, amit a fiatalok imádnak (tavaly ilyenkor már 55 millió aktív játékossal a Minecraft tökéletesen megfelel mindennek), és ezzel hívd fel a rajongók figyelmét egy ehhez kapcsolódó fontos dologra. A Kódolás órája egy olyan kezdeményezés, amely a játék irányából csábítja át a fiatalokat a számítástechnika alkotó világába azzal a jó értelemben vett mézesmadzaggal, hogy ne csak játsszanak, hanem merüljenek bele még jobban a játék mögötti háttérmunkába, alkossanak saját játékokat vagy az itt megszerzett tudást hasznosítsák későbbi szakmai életükben.
A Minecraft világához kapcsolódó videókkal, játékokkal és egyéb aktivitásokkal a jelek szerint tényleg sikerült sokakra hatást gyakorolni. Ahogy a Kódolás órája weboldalán megfogalmazzák, minden diáknak lehetőséget kell adni arra, hogy mélyebben beletanuljon a számítástechnikába, még akkor is, ha nem teljesen ezen a területen szeretne később dolgozni. A kódolás alapelveinek megértése például segít fejleszteni a problémamegoldó képességeket, a logikát és a kreativitást. Ez a szakma azonban tényleg annyira átjárja a modern életet, hogy érdemes minél előbb belekóstolni, akár már gyerekkorban. Aztán még az is lehet, hogy akik most a Minecraft miatt kezdték kódolási szárnypróbálgatásaikat, pár éven belül új kedvenc játékainkkal fognak megörvendeztetni minket, szóval köszönjük ezúton is.