0x10C - ez lesz a játék címe - elég érdekes cím, valljuk be.
A játék egy párhuzamos univerzumban játszódik, ahol 1988-ban egy 16 bites számítógépre bízták egy "alvás cella" működését. A kompatíbilis cella azonban 'nagy a végén' architektúrát használt, és a DCPU-16 rendszer pedig 'kicsi a végén' specifikációt, így aztán az ébresztési folyamat a hibás driver miatt 281 474 976 712 644. évre került mai időszámításunk szerint. A világegyetem ekkor már összeomlóban van, tele vörös törpékkel, fekete lyukakkal és nem teremtődnek új csillagrendszerek.
Mi is lesz a játékban?
Rengeteg mérnöki munka
Teljesen működő 16 bites számítógép-rendszer.
Űrcsaták MI és más játékosok ellen.
Elhagyott hajók rengeteg loottal.
Ragasztószalag!
Végtelen lehetőség bolygókra szállásra.
Fejlett gazdasági rendszer.
Véletlen encounterek.
Bányászat, kereskedelem, lootolás.
Szingli és multi a multiverzumhoz kapcsolódással.
A programozható 16 bites rendszer specifikációja itt olvasható.
A játékot a MineCraft mintájára igen hamar nyilvánossá teszik majd és nyilvánosan folyik majd a fejlesztése is. Várhatóan a multiverzum része fizetős lesz, a single viszont nem.
Notchék most fejezik be a 16 bites CPU teljes specifikációját, amely képes lesz irányítani a hajónkat és a generátorokat akkor is, amikor nem vagyunk online - maga a DCPU-16 teljesen programozható lesz, így az is előfordulhat, hogy játékok készülnek rá, amelyekkel utazás közben játszhatunk.
Jelenleg a modell editor és a karakter-fizika készül - ezt majd a DCPU-16 végleges specifikációja, a DCPU-16 implementációja, a GLSL támogatás, a Point Lights shadow mapekkel, a virtuális monitor és a virtuális billentyűzet követi majd.
Mit is mondhatnék - ambíciózus vállalkozás!