Mivel nem hivatalos, így pletykaként tessék kezelni, de elég impresszív mennyiségű adat szivárgott ki a Project Caféról.
A rendszer:
Három magos, erre a célra tervezett IBM CPU-t használ, amely 3,6GHz-en ketyeg.
A fejlesztői rendszerben 1 GB RAM van, de a Nintendo szerint a konzolban 1,5 GB RAM lesz.
A Nintendo olyan játékokat ad majd ki hozzá, amelyek natívan 1080p-ben futnak. Egyes források szerint a Nintendo stílusában készült és a gép erejét kihasználó játékok "elképesztőek".
A rendszer egy AMD R700-as videóchipet használ, de a felépítését kicsit megváltoztatták és feljebb tolták az órajelét.
A rendszer külső színei a japán/európai SNES színeire emlékeztetnek majd.
A fejlesztői rendszer egy Xbox 360 méretével vetekszik, a konzol azonban kisebb lesz.
Álítólag a Nintendo meg akarja nyerni magának a külső fejlesztők java részét, így beigérték, hogy karácsonykor nem adnak ki a konzolra nagy Nintendos címet, hogy a külső fejlesztők címei jobban fogyjanak.
A Nintendo az eddigiekhez képest sokkal több külsős fejlesztővel konzultált a rendszerről, a kontrollerről és az online rendszeréről.
A kontroller:
A Nintendo csak kontroller prototípusokat adott a fejlesztőknek, hogy képesek legyenek játékokat készíteni. A végső állapotú kontrollereket csak a NIntendo saját belsős és külsős (1st és 2nd party) fejlesztői kapták meg eddig.
A Nintendo már a GameCube idején egy képernyőt akart tenni a kontroller hátoldalára, de akkor még nem volt elég fejlett a technológia ehhez.
A fejlesztőknek adott kontroller egy 5,7 hüvelykes HD (960x640pixel) képernyőt, 2 analog sticket, 4 face gombot, 3 középső gombot (select/home/start), két váll-gombot, és két ravaszt tartalmaz.
Az elsütőbillentyűk (alias ravasz) nem olyan mélyek, mint az X360-on, de elég jól meg kell nyomni őket a használathoz
A képernyő multi-touch tulajdonságú, saját elemei vannak és lekapcsolható a konzolról.
A konzolról lekapcsolt kontrollernek saját memóriája van, így a fejlesztők készíthetnek rá olyan, a kontrolleren futó programokat, amelyeket "screen only" módban lehet csak használni.
Amikor a kontroller kapcsolódik a konzolhoz, akkor konzolról közvetíti a tartalmat.
A Nintendo rengeteg ötletet adott a fejlesztőknek, hogy a kontrollert ne csak menük irányítására, vagy tamagochi-szerű játékokhoz használják.
A kontrollerben van giroszkóp, de nem az a fő lényege, hogy mozgásérzékelős legyen, mint a Wii kontrollerei.
Játékok:
A Nintendo egy Mario platform játékkal együtt dobja majd piacra a gépet - az N64 óta nem volt erre példa.
A Mario platformjáték a Mario 64 utódjának tűnik.
A Gamefreak és az EAD nagyon keményen dolgoznak egy Pokemon Online RPG-n.
A Pokemon RPG nem egy mmo, de nagyon támaszkodik az onlinera - és ez lesz a Nintendo zászlóshajó címe az új online rendszer bemutatásához.
Minimum egy új IP-t , azaz játék-franchiset be fognak mutatni a nintendosok a géphez az E3-on.
A Nintendo egy új Zeldán is dolgozik, de erről nem szivárogtak ki egyéb részletek.
Egyéb:
Vannak fejlesztők, akiknek már két éve megvan az új gép fejlesztőrendszere, tehát mire piacra kerül három évük volt játékokat fejleszteni rá - ami elég a minőségi termékek előállításához.
Mivel ennyire nagylelkű volt a Nintendo a fejlesztési időkkel, így a külsős fejlesztőktől is minőségi címeket várnak el a készülék megjelenésének környékén.
A Nintendo külső céget bízott meg az online hálózat fejlesztésével, amely mind a PS3, mind az Xbox 360 hálózatát felül fogja múlni mind sebességben, mind funkcionalításban.
A Nintendo terve az, hogy a konzol folyamatosan online legyen - mindehhez eddig nem látott online integráció várható minden játékhoz.
Friend kódok nem lesznek többé.
A Nintendo állítólag olyan játékon dolgozik, ahol a főszereplő a saját Mii-d.
A Rockstar állítólag nagyon keményen dolgozik azon, hogy legnépszerűbb címeit kihozza az új konzolra.
Mindez pletyka - még ha logikusan hangzik is, nem tudhatjuk, igaz-e. Azonban hamarosan kiderül az igazság az E3-on.