Hirdetés

Ki kaszálja a legtöbbet a játékiparban?

|

Kíváncsiak vagytok, melyik cég volt a legsikeresebb 2014-ben a játékiparban? Most csak a pénz számít, semmi más, íme a toplista.

Hirdetés

Azt mindig is tudtuk, hogy a játékipar nagyon komoly üzlet és a számok terén is általában hatalmas összegekről beszélhetünk (talán ezért is van, hogy pl. a fejlesztők élete nem csak játék és mese, hiszen végül a profit dönt sok kérdésben). Megmutatjuk nektek, hogy tavaly melyik cég generálta a legnagyobb bevételt a játékokból.

A NewZoo emberi állították össze a jelentést, ami többek között azt is megmutatja, hogyan veszik fel a harcot a hardvergyártókkal és a játékfejlesztőkkel szemben az olyan cégek, mint például a Google vagy az Apple a játékpiacon. Itt még nem törtek a csúcsra, de az eredmények beszédesek, és jól mutatják a tendenciákat (amelyek egészen más irányba mutatnak üzleti szempontból, mint amit a játékvilágról gondolunk). 

Nem tudjuk, hogy kinek mekkora meglepetést okoz a lista, de haladjunk szépen sorjában. A Top 10 listán szereplők összesen 54,1 milliárd dollárt pakoltak össze, ami azért eléggé tisztességes összeg. Az első helyen a Tencent zárta a tavalyi évet, ők 7,2 milliárd dollárral gyarapították a kasszát. Úgy tűnik, hogy a League Of Legends továbbra is elég sikeres ahhoz, hogy az élboly elején tartsa a Riot Games tulajdonosát. 

A második helyre a Sony futott be, ők 6 milliárd dollárt könyvelhettek el bevételként. A harmadik helyre megérkezett a Microsoft 5 milliárd, a negyedikre pedig az Electronic Arts 4,5 milliárd értékkel. Érdekes adat, hogy a lista ötödikeként záró Activison Blizzard rosszabbul teljesített tavaly, mint 2013-ban, igaz, nem olyan nagymértékű a negatív elmozdulás. A Microsoft sem tudott jelentősebb megugrást mutatni a játékokból származó bevételek esetén. 

A következő 3 versenyő az Apple (3,2 milliárd), a Google (2,6 milliárd) és a King (2,3 milliárd). Érdemes figyelembe venni, hogy a az Apple és a Google számottevő bevétel-növekedésével csupán az Electronic Arts, Sony, Tencent trió tudott versenyre kelni. Ez is azt mutatja, hogy egyre inkább nagyobb igény van a mobiljátékokra, a Candy Crush Saga-t fejlesztő King is elégedett lehet a tavalyi eredményével. Tehát a casual piac növekszik, az "általunk preferált" vonal viszont stagnál (és nyilván megemelkedett költségekkel kell számolniuk az AAA címek előállításánál).

A lista utolsó két szereplője a Nintendo (2,1 milliárd) és a Ubisoft (1,8 milliárd). A Nintendo vesztesége nem túl nagy mértékű, de valószínűnek tartjuk, hogy nem véletlenül akarnak ők is betörni a mobilpiacra a DeNA segítségével, úgy látszik, abban látják a jövőt. A Ubisoft ugyan jobban teljesített 2013-hoz képest, ám feltételezhetjük, hogy sokkal jobban is járhattak volna, ha néhány aggasztóra sikerült játékrajt és a kevésbé innovatív játékok nem terelték volna rossz irányba a megítélésüket.

 

Mit szóltok a listához?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)