Az alacsony költségvetéssel, ám jól megírt forgatókönyvvel felvértezett Saw (Fűrész) mozifilm rövid idő alatt meghódította a thrillerek rajongóit (horrornak ugyanis bajosan nevezném), ám megdicsőülése magával vonta az elkerülhetetlen "sorozatosítás" gondolatát, amit a filmesek gyakorlatba is ültettek. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, a rajongók egy része fanyalgott, mások pedig fogyasztották tovább az évente érkező új epizódokat.
Nem meglepő, hogy a játékipar egy újdonsült szereplője, a Brash Entertainment fantáziát látott a szériában, s több film jogaival együtt ezt is bezsebelte. Unreal Engine 3 hajtotta túlélő horror, vagy akció-kaland (fene se tudja, mi volt a konkrét elképzelés) lett volna belőle valamikor az Úr 2009. esztendejében, de...
Lehet fogni a gazdasági világválságra, vagy a vezetőség töketlenkedésére, de az összesen 400 millás pénzmaggal dolgozó cég (igaz, ennek csak egy részét tudták valóban felhasználni) alig több, mint egy év alatt felélte tartalékait, s néhány nappal ezelőtt kiadta 20 alkalmazott útját, s néhány kivétellel kukába vágta a félkész projekteket. Csupán néhány nappal húzta így tovább a cég porfóliójából legnagyob figyelemmel kísért Fűrész adaptáció, aminek a sorsa a Brash csődjével több, mint bizonytalanná vált. Hacsak maguk a filmesek nem karolják fel, akkor egy időre biztosan lemondhatunk arról, hogy megpróbáljuk túlélni Jigsaw furmányos és meglehetősen kegyetlen próbáit.
Így múlik el a világ dicsősége.