Nehéz idők járnak az Electronic Arts legendás sorozatára. A Need for Speed név ma már nem feltétlenül jelent egyet a felhőtlen száguldozással és a magas minőséggel. Érezte ezt az EA vezetősége is, hiszen nem örült túlságosan a Need for Speed: Undercover lesújtó kritikáinak. Az eladások sem alakultak úgy, ahogyan azt eredetileg elképzelték. Igaz ugyan, hogy 5,5 millió példány minden, csak nem bukás, de már a Need for Speed: Most Wanted 9 milliójánál is lefelé görbült a menedzsment szája.
Ezen változtathat a szeptember 15-én debütáló Need for Speed: Shift, amely a korábbi gyakorlattól eltérően nagy lépést tesz előre a szimulátorrá alakulás rögös útján. Legalábbis erre vállalkozott a GT Legends és a GTR2 fejlesztésébe belefolyó Slightly Mad Studios.
67 tuningolható járgány, javarészt létező európai és amerikai versenypályák, belső nézet (végre!), valamint a visszatérő drift vár a játékosokra. Elismerem, sosem voltam nagy rajongója az autós játékoknak, az NFS-nek még annyira sem, de nekem a Willow Springs versenypálya bemutatója nagyon tetszik. A végén még elcsábulok, és néhány kör erejéig beülök a Need for Speed: Shift virtuális volánja mögé? Na ne szaladjunk ennyire előre!