Mondhatjuk, hogy ha egy NetherRealm-féle mobilos játékot láttál, mindet láttad. Az egész az Injustice: Gods Among Usszal kezdődött, aztán jött sorban a Batman: Arkham City Lockdown, az Arkham Origins, illetve nemrég a WWE Immortals. Mindegyik ugyanazt a játékmenetet kínálta, csak más köntösben tálalva. A Mortal Kombat X sem kivétel.
A játék megörökölte a hősöket, sőt, a fatalityket is a nagy testvértől, de ahogy a többi NetherRealm mobiljátékban, ebben is háromfős csapatokkal indulhatunk harcba. A karaktereket szép sorban oldhatjuk fel, meccsek során megszerezhető vagy valódi pénzért kínált érmék, lelkek, akármik gyűjtögetésével. Minél többet játszunk valakivel, annál jobban fejlődik, erősebb és hatékonyabb lesz. Érdekes, hogy mielőtt megszereznénk Johnny Cage-et, csapatunkat névtelen klántagok alkotják. A legértékesebb, arany fokozatú karaktereket csak nagyon sok lélekért cserébe (értsd: nagyon sok játékkal vagy nagyon sok pénzért) oldhatjuk fel, és sajnos csak ők tudnak X-ray-eket és fatalityket végrehajtani.
Az irányítás szintén a szokott módon működik: a képernyő megérintésével támadunk, illetve ha felugrik egy nyíl, egy kör vagy akármi hasonló, elvégezzük a kiírt mozdulatsort, és nagyobb csapást mérünk az ellenfél életerejére. Kombók nincsenek, egy „kombószerűséget” egy gombbal tudunk aktiválni. A három kiválasztott harcos között bármikor válthatunk, de én a váltást csak a saját szórakoztatásomra használtam, egyébként egyetlen harcossal is le tudtam volna zúzni mindenkit.
A mobilos Mortal Kombat X így teljesen más, mint a konzolos és PC-s változatok. Nincs szükség a taktikázásra, védekezésre is alig, lassan indul be… de igazából itt ugyanazt írhatnám, amit korábban a fent felsorolt játékok tesztjében írtam. A fatalityket és X-rayeket ugyan a konzolos változatból emelték át, de mivel ritkán láthatjuk őket, egyszerűen nem érezzük ugyanazt. Aki elvakult rajongó, vagy még mindig csak gyűjtöget arra, hogy megvegye a játékot, az elütheti az időt ezzel, de a többieknek nem tudjuk szívből ajánlani.