2010 elején érkezik a Mass Effect 2, amiből eddig két koncepciórajzon és egy érdekes kérdéseket felvető filmecskét kívül nem sokat láttunk. Arra viszont következetesen újra és újra felhívják a figyelmünket, hogy érdemes megőrizni a mentéseket, mivel az első részben meghozott döntéseink hatással lesznek a folytatás eseményeire is.
A fejlesztés oroszlánrészét az eredeti gárda végzi a BioWare edmontoni főhadiszállásán, ám ezúttal "külső" segítséget is igénybe vesznek. Az EA montreáli stúdióján belül egy harminc fős teamet hoznának létre, ahova grafikusokat, művészeket, animátorokat, dizájnereket kívánnak szerződtetni. Bár konkrétan nem tért ki Ray Muzyka cégvezető a lányok és fiúk feladatára, az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a játék egyik sokat kritizált pontján hivatottak változtatni, a mellékküldetések ismétlődő (a tökugyanolyan helyszínek csúnyán rontották az egyébként pozitív összképet) monotonitásának megtörése lenne a cél.