Peter Molyneux, a Lionhead főnöke nagy lelkesedésében rendszeresen ígérget olyan dolgokat, amiket aztán nem tud beváltani, hatalmas bejelentéseit pedig nem mindig lehet somolygás nélkül végighallgatni.
Legutóbb akkor váltott ki gúnyos nevetéssel vegyes megrökönyödést, amikor őrületes eseményként harangozta be azt az elhanyagolható jelentőségű tényt, hogy a Fable 3-ból száműzték a kijelzőket. Ennél kicsit dühítőbb volt, hogy azt is bejelentette: a Fable 3 nem fogja olyan szinten kiaknázni a Microsoft mozgásérzékelős vezérlője, a Natal kínálta lehetőségeket, mint azt korábban ígérte.
Legfrissebb twitter bejegyzéséből azonban kiderült, hogy a mindig felhők között járó játékfejlesztő leszállt a földre, és rájött, hogy jobban kellene vigyáznia az ígéreteivel, mert az újságírók és a gamerek bizony figyelnek, és számon kérhetik rajta beváltatlan ígéreteit, amikkel állandóan csalódást okoz.
A játékipar nagy öregjének játékfejlesztési módszere valamelyest azért magyarázatot adhat a beváltatlan ígéretek sokaságára. Molyneux a programozásban már jó ideje nem vesz részt, a fejlesztés különböző részeit az arra szakosodott csapatok végzik, a mester pedig nem lát bele a játék egyes funkcióinak működésébe. Ő a teljes koncepcióval az agyában jár-kel a Lionhead főhadiszállásán, és azon igyekszik, hogy agyszüleményeiből minél több dolog megvalósuljon, de sokszor kénytelen kompromisszumokat kötni a valósággal. A közönséget már a fejlesztés korai szakaszaiban elkezdi bombázni a koncepció részleteivel, aztán a fórumokat böngészgetve felméri, mi az ami tetszik a leendő játékosoknak, mi az amiért nem lelkesednek annyira, és persze vadászik a játékos társadalom jó ötleteire is - majd ezek alapján folyamatosan változtat a terveken.
Molyneux-ot tehát úgy tűnik így kell elfogadni: ígérget, fecseg, nem tartja be, amit korábban beharangozott, de talán éppen sajátos módszerének köszönhetően lesznek olyan különlegesek az általa megálmodott játékok.