Michael Pachter, a Wedbush Morgan játékiparral foglalkozó elemzője szerint csak az idei utolsó negyedévben a Call of Duty: Modern Warfare 3 és a Battlefield 3 együtt 1,4 milliárd dolláros üzletet jelent, az idei (dobozos) játékszoftver értékesítés 15 százalékát ez a két cím fedi majd le.
Az elemző attól sem ijedt meg, hogy konkrét számokat jósoljon. Bár az EA által erősen marketingelt (még a Times Square-en is reklámozták, ami meglehetősen drága mulatság) Battlefield 3 nagyon jó értékeléseket kapott, Pachter szerint borítékolható, hogy a november 8-án érkező Call of Duty: Modern Warfare 3 dupla annyi eladást hoz összesített szinten - a szakértő 16 millió eladott szoftvert vetít előre, míg a Battlefield 3 esetében az időbeli előny ellenére is csak ennek a felét.
2012-ben várhatóan még 8 millió megy el a Call of Duty sorozat legújabb FPS-éből, míg a rivális EA cím csak 2 milliós eladást termel - állítja Michael Pachter. Mielőtt minden Battlefield rajongó habzó szájjal billentyűzetet ragadna, hogy értelmetlen ízlésvita keretében küldje el Michael Pachtert hangzatosan mocskos helyekre (és persze minket is, mint a rossz hír hozóját), nem árt leszögezni: azt még az Electronics Arts sem gondolta komolyan, hogy ebben az évben meg lehet közelíteni a Modern Warfare sikerét. Peter Moore, a vállalat ügyvezető igazgatója is csupán azt nyilatkozta még augusztusban, hogy a cél nem az új CoD játék legyőzése, csupán a piac egy részének meghódítása - ez viszont láthatóan menni fog.
Decemberben már okosabbak leszünk, addig is mindenki mehet a harctérre levezetni az üzleti elemzők okozta felgyülemlett feszültséget.