Lassan tényleg el kell jutni odáig, hogy abszolúte két különböző játékként kell felfogni az Infinity Ward és a Treyarch játékait, végleg elszakadva a közös Call of Duty gyökerektől. Az időnként egymással is acsargó két csapat most úgy tűnik, még egy lépéssel távolabb kerül egymástól, hiszen immáron játékaikat is teljesen más szellemben fejlesztik.
A legutóbbi CoD rész, a Call of Duty: World at War ténylegesen eldicsekedhet arról, hogy „egyjátékos" kampánya négy fő részére biztosítja a kooperatív játékmód semmihez sem fogható élményét, valamint e mellé társul még egy szintén négy főre szabott kunyhóvédős-zombidarálós őrület. Ezzel szemben az Infinity Ward most kerek-perec kijelentette, hogy nekik bizony nem kenyerük a co-op móddal belerondítani a Modern Warfare 2 egy főre kitalált singlepalyer módjába. Helyette készítettek egy kifejezetten ilyen játékélményre támaszkodó Special Ops módot, ahol mindössze ketten tudják majd döntögetni az időeredményeket.
Robert Bowling az Infinity Ward kommunikációért és közösségápolásért felelős embere elmondta, hogy igyekeztek a kooperatív mód minden pozitívumát átültetni a Special Opsba, hogy az folyamatosan az újrajátszásra motiválja a játékosokat. Amíg ők meg szeretnék őrizni a Modern Warfare 2 singlepalyerének komolyságát (ez co-op esetén egyébként tényleg nagyon könnyen csorbát szenvedhet) addig a Special Opsban a lényeg a mókán van. Hogy újra és újra nekifutva egyre jobb időeredménnyel végezzünk a ketten nyomható pályákon, lelőve mindent és mindenkit. Arra a kérdésre, hogy miért csak ketten lehet benne játszani a válasz: „A kettő a co-op varázsszáma. Bőven játszható létszám, és közben nem „qrjuk" el a játékélményt, "