Lassan tényleg el kell jutni odáig, hogy abszolúte két különböző játékként kell felfogni az Infinity Ward és a Treyarch játékait, végleg elszakadva a közös Call of Duty gyökerektől. Az időnként egymással is acsargó két csapat most úgy tűnik, még egy lépéssel távolabb kerül egymástól, hiszen immáron játékaikat is teljesen más szellemben fejlesztik.
A legutóbbi CoD rész, a Call of Duty: World at War ténylegesen eldicsekedhet arról, hogy „egyjátékos" kampánya négy fÅ‘ részére biztosÃtja a kooperatÃv játékmód semmihez sem fogható élményét, valamint e mellé társul még egy szintén négy fÅ‘re szabott kunyhóvédÅ‘s-zombidarálós Å‘rület. Ezzel szemben az Infinity Ward most kerek-perec kijelentette, hogy nekik bizony nem kenyerük a co-op móddal belerondÃtani a Modern Warfare 2 egy fÅ‘re kitalált singlepalyer módjába. Helyette készÃtettek egy kifejezetten ilyen játékélményre támaszkodó Special Ops módot, ahol mindössze ketten tudják majd döntögetni az idÅ‘eredményeket.
Robert Bowling az Infinity Ward kommunikációért és közösségápolásért felelÅ‘s embere elmondta, hogy igyekeztek a kooperatÃv mód minden pozitÃvumát átültetni a Special Opsba, hogy az folyamatosan az újrajátszásra motiválja a játékosokat. AmÃg Å‘k meg szeretnék Å‘rizni a Modern Warfare 2 singlepalyerének komolyságát (ez co-op esetén egyébként tényleg nagyon könnyen csorbát szenvedhet) addig a Special Opsban a lényeg a mókán van. Hogy újra és újra nekifutva egyre jobb idÅ‘eredménnyel végezzünk a ketten nyomható pályákon, lelÅ‘ve mindent és mindenkit. Arra a kérdésre, hogy miért csak ketten lehet benne játszani a válasz: „A kettÅ‘ a co-op varázsszáma. BÅ‘ven játszható létszám, és közben nem „qrjuk" el a játékélményt, "