A Call of Duty: Modern Warfare 2 elkészítéséhez felhasznált 40-50 millió dollárból ma minden zokszó nélkül kijön egy közepes költségvetésű hollywoodi mozifilm. Bár ennek nagy valószínűséggel nem is lenne öt nap alatt 550 millió dolláros bevétele, de legalább jól látható, hogy a videojáték-ipar mennyire a filmszakma fölé nőtt.
200 millió dollárból viszont már Hollywoodban is ütős kis másfél órát lehet összehozni, és ha átvetítve összesen ennyi összeget szánunk egy videojátékra, annak meg is lesz az eredménye.
A Los Angeles Times írása szerint ugyan is nagyjából ennyi pénzbe került a Modern Warfare 2 teljes költségvetése, amiből a játék elkészítése került a már említett 40-50 millió dollárba, míg a fennmaradó 150 „misit" a gyártás, szállítás, a marketing és a reklám szörnyűséges szörnyetege nyelte le keresztbe. Ez az elkészítési költség háromszorosa, ami felvet néhány kérdést: Vajon olcsóbban lehetne-e játékot vásárolni, ha annak nem kellene behoznia az ilyen gigantikus marketingköltségeket? Vajon megszűnnének az olyan kijelentések, amelyek a videojátékok árának drasztikus emelését javasolják?
Egy biztos, ha a gyártást és a szállítást nem számoljuk, véleményem szerint akkor is kb. 100 millió dollár jutott csak reklámra és marketingre, ami az összköltség fele, ám az is biztos, hogy valamennyi marketing ennek ellenére kell. De el lehet képzelni, hogy e nélkül mennyiért lehetne új és eredeti játékokhoz jutni.