Erre kiváló példa az Arakion esete, melyet egy totális kezdő négy hét alatt hozott össze a Unity Engine segítségével.
Az Engine következő generációja, azaz a 4-es régóta vágyott és kért fícsöröket tartalmaz majd, olyanokat, mint Linux kompatibilitás, Flash kompatibilitás és DirectX 11 támogatás. Emellett újítás lesz a már beigért Mecanim animációs editor, amelynek már a Unity 3-ban benne kellett volna lennie. A DirectX 11 támogatása egyben a Shader Model 5 támogatását is jelenti, míg a GPU nélküli mobil eszközökön real-time shadows, skinned mesh instancing és baking lightmaps esetén normal maps használata is lehetséges lesz (elnézést az eredeti angol kifejezésekért, de fogalmam sincs róla, ezek egyáltalán léteznek-e magyarul). További részletek az új engineről az augusztus 22-25 között megrendezendő Unite 2012 Developer Conference keretein belül derülnek majd ki.
A Unity 4 engine a hivatalos oldalon előrendelhető 200 dollárért.