Az ESA (Entertainment Software Association) készített egy közvélemény-kutatást, amelyben az átlag amerikai polgárokat kérdezték arról, hogy mivel, mennyit és miért játszanak, mennyit költenek videojátékokra, illetve hogyan építik be a gaminget a mindennapi családi életbe. A kimutatás érdekes eredményeket hozott.
A válaszok alapján fény derült arra, hogy az amerikai háztartások több mint fele rendelkezik olyan eszközzel, amelyet elsősorban játékra tartanak fent, sőt, ezekben a háztartásokban két ilyen gép is található. Az amerikaiak 59%-a játszik valamilyen platformon, az átlag játékos 31 éves. Háztartásonként átlagosan 2 gamer található, akiknek 68%-a konzolon, 53%-a mobilon, 41% valamilyen wireless eszközön játszik.
A nemek aránya szinte teljesen kiegyenlített, 52-48 a férfiak javára. 18 évnél idősebb női játékosból több mint kétszer annyi van (36%) mint 18 év alatti fiúból (17%), az átlag játékos 14 éve játszik valamilyen videojátékot. A szülők 87%-a tartja megfelelőnek a különböző szülői beállítások és limiteket, 83%-uk korlátozza is a gyermeke játékkal töltött idejét. 42%-uk játszik heti rendszerességgel a gyerekkel, sokan azért, mert a gyerek kéri, de legtöbbjük szerint az egész családnak jó szórakozást nyújthatnak a játékok.
Míg összességében az akciójátékok és lövöldék fogytak leginkább, PC-n a stratégiai és casual játékoknak a legnagyobb a felvevőpiaca. A játékipar több mint 21 milliárd dollárt termelt az előző évben, ennek 53%-át a digitális értékesítések tették ki. PC-n a StarCraft II: Heart of the Swarm, összességében a Grand Theft Auto V fogyott a legjobban.
Ahogy azt egy másik kimutatásból megtudtuk, a legtöbb pénzt jelenleg a PC-s piac hozza a konyhára, de a next-gen fellendülésével a konzolok könnyen utolérhetik. Ha kíváncsiak vagytok a teljes felmérésre, ezen a linken belenézhettek, színes, szagos, tele van mindenféle grafikonnal, érdemes rászánni néhány percet.
Nálatok családi szórakozás a videojáték, vagy egyedül toljátok?