A Microsoft továbbra sem tud zöld ágra vergődni az Activision Blizzard több mint egy éve bejelentett felvásárlásával, és néhány hónapig még nem is fog, mivel az Európai Bizottság csak májusban dönt az üzletről, az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottságával folyó perben pedig csupán augusztusban veszi kezdetét a meghallgatási szakasz.
Addig pedig a redmondiak valószínűleg még számtalanszor el fogják ismételni, hogy elsősorban nem a sokat vitatott, s lassan már a világon mindenkinek biztosított Call of Duty franchise, hanem a mobilos piac meghódítása miatt akarják felvásárolni a vállalatot, mivel az Activision itt komoly jelenléttel bír.
A telefonok meghódításához pedig a Microsoft egy saját mobilos áruházat is létre akar hozni az Xbox platform neve alatt, amelyet az Activision Blizzardtól megszerzett címekkel szeretnének csábítóvá tenni. Ilyen például a Candy Crush franchise, a Call of Duty kapcsolódó játékai (a Mobile és a hamarosan induló Warzone Mobile), vagy éppen a Diablo Immortal.
A redmondiak először tavaly, a 68,7 milliárd dolláros akvizíció bejelentése után nyilatkoztak az Xbox-áruházra vonatkozó terveikről, most pedig Phil Spencer, a Microsoft Gaming első embere a Financial Timesnak adott interjújában beszélt róla, hogy már jövőre elindíthatják az új telefonos piacteret. Ehhez azonban nemcsak az Activision felvásárlásának kell sikerülnie, hanem a törvényhozóknak is kényszeríteniük kell a két nagy mobil operációs rendszer, az Android és az iOS üzemeltetőit, hogy biztosítsanak egyenlő feltételeket az alternatív áruházaknak.
"Minden képernyőn fel szeretnénk kínálni az Xboxot, valamit saját és harmadik felektől származó tartalmakat, amelyen valaki játszani szeretne. A mobilos eszközökön ma még ezt nem tudjuk megtenni, de egy olyan világ felé szeretnénk építkezni, ami szerintünk eljön, ahol ezek az eszközök megnyílnak."
- nyilatkozta Spencer, elsősorban vélhetően az Apple-re utalva, amely a Google-féle Androiddal ellentétben teljes egészében tiltja az alternatív áruházakat az iPhone-on és az iPaden. Az ügyben azonban a keresőóriásnak is akadhat teendője, elég csak az Epic Games évek óta húzódó perére gondolni, amelyben a Fortnite fejlesztője azt bizonygatja, hogy a Google más, kevésbé feltűnő módszerekkel hozza előnyös helyzetbe a Play Áruházat.
Spencer arra is kitért, hogy a Microsoft elsősorban a közelgő európai szabályozástól, a Digital Markets Acttől és az annak szellemében fogant hasonló, más régiókat érintő törvényi változtatásoktól reméli, hogy nyitásra kényszerítik a mobil operációs rendszereket, kikövezve az utat az Xbox áruháza előtt.