“A mobil lesz a játékplatformok szíve ezért nekünk is egy olyan üzleti stratégiára kell váltanunk, ami megfelel a megfigyelhető fogyasztói trendeknek” - nyilatkozta a Konami elnöke.
Ha nem lett volna elég az a verbális mészárlás, amit az internet követett el azután, hogy kidobták a Silent Hills projektet, akkor itt jön az újabb csoda, ami majd billentyűzet csapkodásra ihleti a hardcore arcokat. Hideki Hayakawa elmagyarázta, hogy “szeretnénk elválasztani egymástól a menedzsment és kreatív munkákat”, miközben a cég fókuszát a mobil játékok felé terelik.
“Úgy gondolom, hogy jobb megközelítés egy projektre koncentrálni, de amikor egy teljesen más trend kezd felemelkedni, akkor azzal nem fognak tudni megbirkózni a kreatív oldalon” A Konami vezető elmondta, hogy a fizikai termékekről átállnak a digitális játékokra, az in-game tartalmak gyártására és a mobil programokra.
“Számunkra az, hogy a mobil az első nem azt jelenti, hogy az az egyetlen” - nyugtat meg mindenkit Hayakawa. Illetve próbál nyugtatni, a gamereket nem olyan könnyű, főleg a Konami jelenlegi döntései, és a Kojima fiaskó fényében. “Ezt inkább úgy értjük, hogy szeretnénk a mobilokat, a platformot, ami a fogyasztókhoz legközelebb áll felhasználni a konzol címekhez, és árkád címekkel, kártyajátékokkal kibővíteni a portfóliónkat és az ügyfélkörünket.”
Mindenki megnyugodott? Mi sem, de azért egyelőre még ne tessék élezni a kaszát, mivel még jön egy-két csoda.