Az eredetileg egy Half-Life 2 modként indult Dear Esther 2012-ben önálló címként jelent meg, útjára indítva ezzel, a - kis iróniával - sétaszimulátor névre keresztelt zsánert, ami a korábbiaktól eltérően nem a játékmenetre (mivel az lényegében nincs is), hanem a hangulatra és a történetre helyezi a hangsúlyt.
A The Chinese Room-os srácok nagyon örülnek, hogy egy újabb platformra hozhatják el a játékot, aminek talán a mai napig tartó fennállásukat köszönhetik. Több mint egymillió példány kelt el belőle, ami biztosan hozzájárult ahhoz, hogy a műfajban később olyan címek szülessenek, mint a Firewatch, az Everybody's Gone to the Rapture, a Gone Home, a Stanley Parable vagy a What Remains of Edith Finch.
Az iOS-es eszközök olyan élményt kínálnak, ami talán még bensőségesebb és személyesebb, mint ha PC-n vagy konzolon játszanánk, úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok, hogy a port milyen hatással lesz a játékosok új generációjára.
Ha még nem próbáltátok a játékot és PC-n szeretnétek, van egy jó hírünk, ugyanis nem rég jelentették be, hogy a Dear Esther elérhetó lesz az Origin Access előfizetésen keresztül.
Ti kipróbáljátok?