Az EA Play közepén a kiadó úgy gondolta, hogy jó ötlet lenne a világsajtó előtt demózni egy mobiljátékot. A közönség kicsit másképp gondolta. A Command and Conquer: Rivals videóin több tízezer dislike van, ami egy meglehetősen egyértelmű üzenetet jelöl.
A Rivals fejlesztéséért felelős Redwood Studios természetesen látja a közösségi hálózatokon befutó reakciókat, és értik, hogy mit mond a közönség. A csapat menedzsere, Michael Martinez elmondta, hogy nekik, mint fejlesztőknek sosem az a céljuk, hogy beletúrjanak a játékosok zsebébe egy F2P, mikrotranzakciós nyerőgéppel. Ők egy igazi RTS élményt akarnak a kis képernyőkre vinni.
"Számunkra az RTS élmény középpontjában a seregeid menedzselése áll, és az, hogy ügyes manőverekkel elpusztítsd az ellenfeled. Ezt akarjuk átadni. Azért a mobil a főplatform, mert ott szerintünk még nincs igazán jó stratégiai játék."
És valóban: bár tagadhatatlan a Clash Royale sikere, abban semmi mikromendzsment nincs, azon kívül, hogy hova teszed le a választott egységed.
Martinez a bemutató után elmondta véleményét is a visszajelzésekről.
"Igazából mi csak azt szeretnénk, ha kipróbálnátok. Adjatok neki egy esélyt. Mi mondhatunk bármit, az nem számít. Az lenne a legjobb, ha a játékmenet megtapasztalása után ítélkeznétek."
A C&C Rivals egyébként már pre-alpha verzióban kipróbálható Észak-Amerikában, és el is kezdtek jönni róla az első videós anyagok.
A helyzet az, hogy önmagában ez nem is tűnik egy rossz játéknak. A stratégiai rajongók élvezni fogják, mert meglehetős mélységeket mutat egy mobiljátékhoz képest. A probléma abban van, hogy az EA az E3 alatt, hatalmas arccal mutatta be úgy, hogy egyébként évek óta csak rugdalja a Command and Conquer nevet rosszabbnál rosszabb megoldásokkal (pl.: a böngészős borzalom).
Ha a Rivals-t mondjuk egy PC-s, teljes értékű RTS mellett adták volna ki, vagy csak az E3 után egyszer csak felbukkant volna az App Store-ban, akkor nyilván nem ez a hőbörgés lenne a válasz. Nyilván ez legkevésbé a fejlesztők hibája.
Ti adtok egy esélyt ennek a címnek?