Tegnap este bemutatta a Command and Conquer: Rivals-t az Electronic Arts, és ugyan sem a sajtót, sem a rajongókat nem hengerelte le a dolog, az tagadhatatlan tény, hogy a nagy klasszikus egészen új irányt vett, és a nyilván üzletileg sokkal előnyösebb mobil platformot erőlteti az EA. Összeszedtük nektek, hogy mit lehet tudni erről - az első hallásra szívfacsaró - projektről.
Régi legendából mobilos trendkövető
Aki egy Command and Clash Royale-t látott a tegnapi bejelentésben, az nem téved.
"A Clash Royale nagy inspiráció volt a számunkra."
Egy pillanatra sem rejti el a csapat, hogy miből merítettek, legalábbis Ian Hotu, a csapat kreatív vezetője nem tiltakozott az összehasonlítás ellen. És miért is tenné, hiszen amit tegnap láttunk, az egyértelműen egy PvP alapokra épített mobiljáték séma. Kérdés persze, hogy a játék régi rajongói mennyire kaphatóak ilyen mobilos mókázásra (szerintünk nem nagyon), a mai mobilos generáció, vagy Clash Royal nemzedék pedig nem esik hasra a C&C név hallatán, szóval még mindig kérdőjeles, hogy pontosan ki is a célcsoport. De ne akadjunk fel részleteken, az biztos, hogy mobiljátékot készíteni évek óta sokkal kifizetődőbb, mint bármi mást csinálni, induljunk ki ebből.
Menedzseld az erőforrásaid
A Clash Royale-nál azért valamivel összetettebb a Rivals játékmenete. A játékosok ugyan úgy kártyákból dobálnak le egységeket a pályára, de itt egyrészt a rakétasilók körüli terület irányításáról szólnak a meccsek, másrészt az egységeket és a nyersanyag menedzsmentet is mi befolyásoljuk. Az egész könnyen kezelhető, mégis mély stratégiai lehetőségeket rejt.
"A legtöbb hasonló játékban vagy egyáltalán nem tudod irányítani az egységeket, vagy túl bonyolult az egész mechanikája. Mi azt akartuk, hogy a játékosoknak egy könnyen kezelhető RTS élményük legyen, amibe csak beleugranak"
Minél több egységünk foglalkozik kristálygyűjtögetéssel, mi annál hamarabb tudjuk letenni a komolyabb egységeket, és küldhetünk csatába erősítést. A lerakott katonákat az ujjainkkal irányítjuk, a nyersanyagként szolgáló tiberium kristályt pedig nekünk kell majd kitermelnünk. A termeléssel foglalkozó Harvesterek egyébként ugyanúgy támadhatóak, mint minden más egység, így arra is figyelnünk kell, hogy az ellenfél azok leölésével ne vágjon el bennünket a nyersanyagtermeléstől.
Minden pillanatban döntenünk kell, hogy az ellenfél bázisát támadjuk, területfoglalásért küzdünk, vagy a tiberium menedzsmentünkkel foglalkozunk, és persze a parancsnokok képességeinek is fontos szerepe van céljaink elérésében. Valahogy így fest a dolog a gyakorlatban:
A felhasználói felület meglehetősen egyszerűen kezelhető bárkinek, aki játszott már RTS-t, vagy mobilos stratégiai játékot. Megfogod a kártyalapot, ráhúzod a mezőre, és már masírozik is az adott egység.
Az egyszerű kezelhetőséghez és a komoly taktikai lehetőségek megteremtéséhez Greg Black is hozzájárult, aki a játék harc dizájnere, és egyébként több C&C címen is dolgozott már a múltban. Eredetileg ő sem rajongott az ötletért, de amint kipróbálta az első verziót, boldogan csatlakozott a csapathoz.
"Amikor kipróbálhattam, azonnal szerelembe estem. Úgy éreztem, hogy ez egy nagyon okos módja a sorozat mobilra ültetésének."
A játékmenet önmagában nem is hangzik olyan nagyon rosszul, de nem is a meccsek közbeni megoldásokkal van a valódi baj.
A háborúhoz mi is kell? Ja, igen: pénz!
A klasszikus RTS elemek felbukkanása jó irány, a probléma az, hogy a Clash Royale üzleti modelljével lesz mindez megbolondítva. A katonák erősségét az befolyásolja majd, hogy mennyi kártyánk van az adott típusból, illetve a seregünk ereje is attól függ, meg tudjuk-e szerezni a legdurvább lapokat. A fejlesztők esküdöztek rá, hogy az alap készlettel meg lehet majd nyerni minden meccset, illetve a játék jutalomrendszere elég jó ahhoz, hogy soha ne kelljen egy forintot sem áldoznod a fejlődésre, ha nem akarsz, de azért ezt a marketingdumát nehezen hiszi el az, aki látta már a Clash Royal rendszerét hosszú távra vetítve.
"Játszhatsz és feloldhatsz mindent, amit akarsz, egy fillér nélkül. Csak olyan csatákba fogjuk belevinni a játékosokat, amelyeket esélyük van megnyerni fizetés nélkül is."
Akárhogy is, kicsit jobban fogadnánk ezt az egészet, ha mondjuk egy valódi, teljes értékű C&C cím mellé kapnánk ezt azonnal játszható kiegészítő termékként. Az, hogy ezt az EA komolyan demózta az EA Play színpadán még mindig szürreális.
A megjelenési dátum még nem ismert, de előregisztrálni már lehet.