Az előzetes beharangozónak megfelelően ma este sor került az Apple Wonderlust fantázianevet viselő eseményére, ahol hivatalosan is bemutatkozott az iPhone 15 mobilcsalád, amely négy modellel indít támadást a pénztárcánk ellen. Miközben az iPhone 15 és az iPhone 15 Plus párosa funkcionalitás tekintetében elkezdett felzárkózni nagyobb testvéreihez, a drágább iPhone 15 Pro és iPhone 15 Pro Max modellek anyagfelhasználás és teljesítmény tekintetében tettek egy jó nagy lépést előre.
Az utóbbiakban már az első, 3 nanométeres gyártási technológiával készült chip, az A17 processzor dolgozik, amely 10 százalékkal múlja felül elődjét, ha hihetünk az Apple-nek. Ezzel párhuzamosan a Neural Engine hatékonysága a kétszeresére nőtt, és a GPU teljesítménye is javult 20 százalékkal, minek következtében lehetségessé vált hardveres ray tracing-támogatás.
Az utóbbi ugyanúgy vonatkozik az AR-alkalmazásokra, mint a játékokra, ráadásul nem csak kifejezetten mobileszközökre fejlesztett címeket tud majd szebb és látványosabb formában futtatni az iPhone 15 Pro/Pro Max duó. Az Apple konkrétan megnevezte, hogy még az év vége előtt olyan, a PC-s és konzolos AAA kategóriába tartozó alkotások érkeznek a legerősebb okostelefon-variánsaira, mint a Death Stranding, a Resident Evil Village és az idén tavasszal debütált Resident Evil 4 remake, 2024 első felében pedig az Assassin's Creed Mirage is csatlakozik hozzájuk.
Érdekes lesz majd látni, hogy az említett címek mennyire izzasztják meg a gyakorlatban az iPhone 15 Pro és a Pro Max hardverét, valamint hogy a Ubisofton, a Capcomon és a 505 Gamesen kívül más kiadó is nyit-e a platform felé.