Az Assassin's Creed sorozatnak nem újak a mobil platformok. iOS-re kaptunk már egy Altair's Chroniclest, egy Assassin's Creed: Multiplayer Rearmedet, egy Assassin's Creed II: Discoveryt és egy Assassin's Creed: Recollectiont is, de a Pirates azon túl, hogy androidra is megjelenik, több okból sem hasonítható össze ezekkel. Sokan mondták, hogy az Assassin's Creed IV: Black Flag kalózos játékként önmagában is megállná a helyét, már az előző résznél is sokan rápörögtek a hajócsatákra, így nem volt kérdés, hogy a Ubisoft a Black Flag kapcsolódó szegmensét előbb-utóbb valamilyen formában kiragadja. És a játék még így is AC maradt.
Én ugyan le nem szállok!
A Pirates egy teljesen különálló játék, és mint olyan, megérdemelt egy saját főhőst. Most Alonzo Batilla szerepébe csöppenünk, akit először a brit hadsereg foglyaként ismerhetünk meg, de csak perceket kell várni, hogy a hírhedt kalóz, La Buse, avagy Olivier Levasseur kiszabadítsa és felajánljon neki egy kisebb hajót. Ezzel értelemszerűen nem tudja lerohanni az egész brit hadsereget, de arra épp elég, hogy elsajátítsa a hajóvezetés alapjait és némileg megritkítsa az ellenséges flottát.
Hajót vezetni rendkívül egyszerű: a vitorlák szabályzásával beállíthatjuk a sebességet, a középen lévő kormánykerékkel pedig az irányt állíthatjuk. Csata közben kétféle nézet van: amikor mi támadunk, a hajón állva mondhatjuk meg, mit és milyen irányba süssön el a legénység. Az alapfegyver a szimpla ágyú, ezt elég csak az ellenfél hajóira irányítani és elsütni, de később kapunk más tűzerőt is. Minden fegyvernek van újratöltési ideje, és míg újra nem töltődnek, az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy gyönyörködünk a tájban. Ekkor nagy valószínűséggel az ellenfél visszatámad.
Védekezésnél látjuk, hogy milyen sávban jön majd az ágyútűz, ez elől kell kitérni a megfelelő gomb megnyomásával. Ha eleget fejlődtünk, egy képességgel lehetőségünk van a támadás megszakítására is. Az ütközetek tehát nem túl bonyolultak, de ahogy előrébb haladunk, úgy fejlődünk, úgy leszünk egyre éhesebbek a lootra. A csaták végeztével felszedhetjük az elsüllyedt hajók rakományát, így találhatunk például aranyat, a hajók fejlesztéséhez szükséges nyersanyagokat (például fát), de előfordulnak naplóoldalak és kincsestérképek is. Ha utóbbiból találunk egyet, odahajózunk a kijelölt területre, majd előkapjuk a látcsövet, és körülnézünk, hol sugárzik félreérthetetlenül a zsákmány.
Vitorlát bonts!
Azon túl, hogy a játékmenet nagy részében csatázni fogunk, a Pirates változatos küldetéseket kínál. A küldetésekhez kétféleképpen juthatunk el: vagy elhajózunk és gyönyörködünk az elképesztően gyönyörűen kidolgozott Karib-tengerben, miközben hallgatjuk matrózaink énekét, vagy megnyitjuk a térképet, és a Flight Controlhoz vagy Spy Mouse-hoz hasonlóan kijelöljük a hajó útját. Az Assassin's Creed névhez méltóan vannak Assassinationök, ezek során a járőröző hajókat elkerülve el kell süllyesztenünk egy célpontot, de ha már úgyis kalózkapitányok vagyunk egy kormányhoz láncolva, ha ahhoz van kedvünk, az idővel versenyezve és hajókat kerülgetve megpróbálhatunk a lehető leggyorsabban eljutni A-ból B-be. Olyan is van, hogy ellopott javakat kell visszaszerezni. Jópofa dolog, hogy a térképet eleinte felhők takarják, amiket úgy tudunk eloszlatni, hogy feltérképezzük a területet, vagy elmegyünk a sas ikonnal jelzett kilátótoronyhoz, és elpusztítjuk az azt őrző vitorlást. Ez egyébként azzal is jár, hogy az elfoglalt világítótoronyhoz tudunk „teleportálni".
Minden küldetésnek vannak extra feladatai, amik teljesítésével a jutalom (és a szinkronizáció mértéke) is megnövekszik, érdemes tehát ezekre is odafigyelni. Ahogy egyre több missziót teljesítünk, úgy fejlődünk, úgy tudjuk bővíteni a legénységet a kocsmából szalasztott félkegyelműekkel, akik mindegyike nyújt valamilyen extrát, például pár másodpercig gyorsabban megy a hajó, ami sokat segít, ha szeretnénk a mellékküldetés által megszabott időkereten belül maradni. Miközben végezzük mindennapi kalózos teendőinket, azért az izgalmas sztori is halad előre, amit dialógusok során ismerhetünk meg a képregényesen megrajzolt karakterek által.
Az Assassin's Creed Pirates ennél sokkal többet tartogat, de mi egyelőre csak az első két fejezetet játszottuk végig, lévén nem a végleges buildet kaptuk meg. A csata egyelőre kicsit repetitívnek tűnik, meglátjuk, a későbbiekben mennyire lesz változatos. A játék december 5-én jelenik meg iOS-re és androidra, 4,99 dollárnak megfelelő összegért vásárolhatjátok majd meg a megfelelő alkalmazásboltban.