A Nianticnak volt egy hatalmas pillanata a Pokémon GO megjelenésekor, de a cég azóta sem találja magát igazán. Megpróbálkoztak egy Harry Potter és egy Pikmin játék beindításával is, miközben egy saját projektet is dédelgetni kezdtek Peridot címen.
A Pokémon GO óta egyik új alkalmazásuk sem aratott osztatlan sikert, ráadásul a szörnygyűjtögetős mókának is csökken a népszerűsége a játék változtatásai miatt. Ez persze nem akadályozza meg a Nianticot, hogy egy újabb címmel kísérletezzenek.
A nemrég érkezett a hír, miszerint ezúttal a Capcom JRPG szériájára, a Monster Hunterre építenek AR kalandot. A Monster Hunter Now címen készülő játék a valóságba hozza a széria hatalmas, ikonikus szörnyetegeit, és a játékosokra bízza azok levadászását. A játékmenet részleteiről még keveset tudunk, de a Pokémon GO-val ellentétben itt nagy hangsúly lesz a harcon.
A Monster Hunter epizódok nagyon egyszerűen működnek: megválasztjuk a harcmodorunkat befolyásoló fegyverünket, levadásszuk a környék legnagyobb szörnyét, aztán annak bőrét, fogait és egyéb darabkáit felhasználva erősebb szerelést kovácsolunk magunknak. Az új cuccainkkal újabb vadászatra megyünk, hogy egy még nagyobb vagy veszélyesebb szörnyet teríthessünk le. Ez megy így addig, amíg le nem pörög a stáblista.
A Monster Hunter Now várhatóan ezekre az alapokra épít majd, de a harcok maximum 75 másodpercesek lesznek, és jelentősen leegyszerűsödnek a konzolos nagytestvérekhez képest. A Niantic Tokyo vezető producere, Sakae Osumi szerint attól azért így sem kell félnünk, hogy ne lenne majd kellő mélysége a harcrendszernek.
"Pörgős, intuitív és egyszerűen érthető megoldást akartunk, amit ettől függetlenül még nehéz lesz igazán elsajátítani."
Egyedi eleme lesz az AR kalandnak, hogy kapunk majd egy festékpisztolyt, amivel megjelölhetjük a "vadonban" talált szörnyeket, akikkel aztán akár otthon is megküzdhetünk majd. Mindebben persze egy Palico állatka is segít, hiszen nincs Monster Hunter egy cuki, szőrös kishaver nélkül.
"Szorosan együttműködtünk a capcomos kollégákkal, hogy a franchise-hoz méltó játékot építhessünk."
- mondta Sakae Osumi.
Az alapkoncepció nem hangzik rosszul, de ez igaz volt a Wizarding World játékra is, ami aztán néhány hónap alatt dőlt be a Niantic borzalmas design döntései miatt. Reméljük, hogy a Monster Hunter Now nem fog erre a sorsa jutni, de ezt majd csak a szeptemberi megjelenés után fogjuk megtudni.