A játékokkal kapcsolatos piackutatást végző NewZoo alaposan kikérdezte a világ mobiljátékosait, és elég sokat osztott meg azokról, akik a legtöbbet költik mobiljátékokra. Mint kiderült, akik havi 25 dollárnál többet (ez az összeg minden ország sajátságaihoz van igazítva, a 25 dollár az USA-ra vonatkozik) áldoznak a mobilos címekre, szinte minden másra elég aktívan költenek.
Nagyon nagy százalékuk nem csak játszik, hanem másokat is néz játék közben, akár a Twitchen, a YouTube-on, vagy a Facebookon keresztül. Viszont sokuknak ez sem elég, viszonylag sokan fizetnek elő filmek, zenék és sorozatok streamelését lehetővé tévő szolgáltatásokra is. Annak ellenére, hogy ez a csoport csak a mobilos játékosok 2,8 százalékát teszi ki globálisan, mivel ők költik a legtöbbet, értelemszerűen a különböző játékok készítői is az ő igényeiknek próbálnak megfelelni.
Érdekes módon ők sokszor nem a játékokon belüli mikrotranzakciókra szórnak el rengeteg pénzt, hanem inkább a külön megvásárolható feltöltőkártyákat választják. Viszont ahogy a Falllout Shelter sikere is mutatja, a mobiljátékosokat nem érdemes figyelmen kívül hagynia a a hagyományos konzolos és PC-s játékiparnak sem. Akik legalább 25 dollárt mobiljátékokra költenek havonta, többségében legalább ennyit áldoznak a PC-s (69 százalékuk) és konzolos (71%) címekre is, az Assassin's Creed, a Destiny, a Call of Duty és a Grand Theft Auto mellett pedig érdekes módon a Mario-játékokért őrülnek meg.
A NewZoo adatai szerint egyébként a legaktívabb mobilos felhasználók a sportokat is imádják, és azokhoz képest, akik kevesebbet költenek mobiljátékokra, sokkal gyakrabban néznek sportközvetítéseket, vagy sportolnak maguk is. Bár azt nem árulta el a piackutató cég, hány gamert kérdezett meg, mindenképpen érdekesek az adatok, amiket 27 országból gyűjtöttek be.