Az Electronic Arts azok közé a kiadók közé tartozik, akik hamar felismerték az iOS-es, androidos és Windows Phone-os játékokban rejlő lehetőségeket.
A cég olyan népszerű franchise-ait költöztette mobilokra, mint a Dead Space, a Battlefield, a Need for Speed vagy a Burnout, de megvették például az iOS-en hatalmas sikereket elért Real Racing sorozat jogait is. Legutóbb az erősen megosztóra sikerült Dungeon Keepert adták ki, ami a mikrotranzakció mérgével volt átitatva. Mélyen.
Ugyanakkor a mobilos gaming nem tesz rosszat a konzoloknak, állítja a cég CFO-ja, Blake Jorgensen: „Új játékosokat vezet be a játékiparba, de nem hiszem, hogy eljön a nap, amikor felváltja a konzolos élményt.” - mondta el az úriember. Annak, hogy a mobil gaming soha nem ütheti ki a konzolokat szerinte elsősorban az az oka, hogy nem lehet például a Battlefield 4-hez hasonló élményt elérni mobilon. Az okostelefonokra és táblagépekre megjelent játékok többségének játékideje csak rövid, párperces menetekből áll, így nem vetekedhetnek azokkal a játékokkal, amikkel több órát el tudunk tölteni egyhuzamban.
Akárhogy is alakuljon a közeljövő, az EA azt tervezi, hogy még 2017-ig támogatja a PlayStation 3-at és az Xbox 360-at, miközben javában gyártja a tartalmakat a next-gen konzolokra. És persze mobilokra.