Néhány hete beszélgettem Shifty-vel és Zarathos-szal a Mirror's Edge várható fogadtatását illetően, s nem mondhatnám, hogy optimizmusom kerekedett volna felül. Akkor is tartottam magam véleményemhez, s ez mostanra sem változott, hogy hiába panaszkodnak a játékosok, hogy újra és újra ugyanazon formulára építkező játékokat zúdítanak rájuk a kiadók, ha valami merőben mással találják szembe magukat, az esetek túlnyomó részében sikítva menekülnek előle. (Tisztelet illeti persze a szerény kisebbséget képező kivételt.) Persze, olykor egy-egy forradalmi és eredeti ötlet valamilyen csoda folytán mégiscsak képes áttörni a vaskos emberi koponya ellenállását (Doom, Sims, stb.), de sokkal gyakoribb, hogy pénztáraknál történő elhasalás lesz az eredetiség hozadéka (System Shock, Beyond Good and Evil, stb.)
A VGChartz adatai szerint sajnálatos módon nekem lett igazam, hiába bizonygatták kedves munkatársaim az ellenkezőjét. Hiába támasztott komoly elvárásokat és tervezett összefüggő trilógiát az Electronic Arts. Jöjjenek tehát a számok!
A november 13-i megjelenés óta PlayStation 3 és Xbox 360 platformokon mintegy 90.000 példányt sikerült összesen értékesíteni. Ennek kétharmadát az Egyesült Államokban, a fennmaradó részét Európában. A sajtó hozzáállásában mutatkozó, a fent leírtakkal egybehangzó trend tükrében nem tartom valószínűnek, hogy a PC-s változat januári debütálása önmagában képes lenne kedvező irányba befolyásolni az eseményeket.