A Mirror's Edge-et többek között az tette különlegessé, hogy FPS létére minimális lehetőségünk volt fegyvereket használni, és ha esetleg ki tudtunk egyet csavarni egy ellenfél kezéből, nehezen célozhattunk, illetve erősen limitált volt a lőszerek száma is.
A legtöbb pályán egyébként nem volt nehéz fegyverek nélkül átjutni, de a végefelé azért jól jött, ha a huszadik próbálkozásra sem tudtunk úgy odaérni a lifthez, hogy közben ne lyuggassanak ki az őrök. A Mirror's Edge: Catalyst egy új kezdet, és a DICE úgy döntött, hogy az új Faith természete ellen való lenne, ha gyilkolna, így ha harcra kerül a sor, mindenképp verekednie kell. A verekedés a mozgás, a flow része, a mozdulatok gördülékenyen következnek egymás után, és ha mindent jól csinálunk, gyakorlatilag lehetetlen, hogy eltalálják a lányt.
A Mirror's Edge: Catalyst 2016. február 23-án jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra.