Az ingyenesen játszható szerepjátékról utoljára tavaly szeptemberben hallottunk, akkor egy igen csábító trailert dugtak az orrunk alá a Sanghajban tevékenykedő, American McGee által alapított Spicy Horse fejlesztői.
Január harmadikán indult az Akaneiro: Demon Hunters-hez kapcsolódó Kickstarter kampány. A leírásban akkor még a közösségi finanszírozás igénybe vételének elsőszámú okaként az idő- és pénzhiány volt megjelölve, ezt azonban módosították. McGee, megelőzve a fellázadt rajongók örjöngő hadát, egyből elmagyarázta, mi a helyzet valójában:
"A játék 100%-ban kész van. A cég nem fogyott ki a pénzből. A projekt időre elkészült, a pénzkeret elegendő volt, [a játék] még a hónap folyamán megjelenik. Már múlt év vége óta zárt béta állapotban van, 25000 játékossal."
"Amikor az Akaneiro csapata azt mondja, hogy kifogytak a pénzből/időből, ez csuán annyit jelent, hogy elérték az adott projekt fejlesztési ciklusának végét."
McGee elmondta, hogyha a hagyományos kiadói modellt alkalmaznák, akkor a Spicy Horse most meghosszabbíttatná a fejlesztési időt, hogy extrákat adhasson a játékmenethez.
"Nem vagyunk elégedettek. Szeretnénk továbbfejleszteni, jobbá tenni a játékot. Amikor még egy kiadó táplált minket anyagiakkal, megkértük volna őket, hogy nézzék át az extra funkciókkal kapcsolatos ötleteinket, és hagyják jóvá (vagy ne) a hosszabb fejlesztési ciklust. Az esetek 99 százalékában nemet mondtak volna."
"Mivel nem tartozunk kiadóhoz, és mivel nem tehetjük meg, hogy a végtelenségig folytassuk a fejlesztést, a közönség segítségét kérjük - megadjuk nekik a lehetőséget, hogy eldöntsék, az extra funkciók megérik-e a fáradságot."
Függetlenül attól, hogy a Kickstarter kampány sikeres lesz-e, a játék mindenképp megjelenik januárban, és a Spicy Horse ütemtervének és büdzséjének megfelelően lesz véglegesnek nevezhető. Sikertelenség esetén továbbra is nyújtanak támogatást, adnak ki javításokat, de az extra pénz nélkül nem lesznek jelentős újítások.