Újabb érdekes információ látott napvilágot az Xbox One mellé csomagolt új Kinectről: a Microsoft reklámszakemberei a továbbfejlesztett technológia segítségével a reklámokat is újgenerációs szintre kívánják emelni.
Az új módszer lényege, hogy az eddigi passzív reklámélmény helyét egy sokkal interaktívabb folyamat vegye át, így a felhasználók is jobban élvezik majd a hirdetéseket. Állítják a szakemberek.
Az új Kinect arc- és hangfelismerő funkcióit kihasználva a Microsoft képes lesz célzott reklámokat megjeleníteni játék vagy böngészés közben, figyelembe véve a család tagjainak nemét és életkorát. Ez persze újabb kérdéseket vet fel a magánélet megsértésével kapcsolatban, hiszen lényegében nyilvántartást vezetnek a különböző háztartásokról, ami nem feltétlenül szimpatikus mindenki számára.
Az egyik munkatárs szerint azonban nem kell ilyesmitől tartanunk, nem kémkednek majd utánunk, sőt, sokkal kevesebb adatot tárolnak rólunk, mint például a játékfejlesztők. Az ötletgazdák azt is pozitívumként említették, hogy ebben az esetben nem kell majd aggódnunk a vírusos oldalakra és egyéb kellemetlen helyekre vezető linkektől, mivel minden reklámot a Microsoft felügyel.