Már külön megnevezése is van az 1080p-720p botránynak, aminek szenvedő alanya a Microsoft konzolja, az Xbox One: a Watergate-botrány mintájára „resolutiongate”-ként fogják emlegetni a történelemkönyvek.
Itt ugye arról van szó, hogy néhány játék, köztük a Call of Duty: Ghosts lényegesen alacsonyabb maximális felbontással fut Xbox One-on, mint PlayStation 4-en. Bár van kivétel, a játékosok nem tudnak megbocsátani, és kis kihagyás után újra a Microsoft nyakának tartják a vasvillát. Phil Schiller, a Microsoft Studios igazgatóhelyettese szerint nem kellene az 1080p/720p és a 30/60fps vitákon pörögni, meg egyébként sem a számokat kellene előtérbe állítani.
Spencer egy napokban lezajlott Xbox One bemutatón beszélt a Shacknews-zal, és elmondta, hogy szerinte sokkal inkább az élmény számít, és ha az Xbox One megjelenik, a „resolutiongate” is lecseng: „Menj, nézd meg a játékokat. Játssz velük, és mondd el, mit gondolsz arról, hogyan néznek ki. Jelenleg a játékosoknak nem adatik meg ez a lehetőség. Nem mehetnek be a helyi boltba és nem játszhatnak a játékokkal. Szóval nem vagyok meglepve, hogy arra fókuszálnak, amit tudnak. Nem kritizálok senkit ezért. A végén úgyis a játékkal játszunk, nem a felbontással.”
„A mi Xbox One-os ajánlatunk a játékoknál kezdődik: remek kezdő felhozatalunk van több mint 20 játékkal. Van néhány remek franchise, néhány kiváló külsős kapcsolat. Egy olyan rendszert építettünk, ami természetesen ért meg téged és azt, hogyan szórakozol.”
„Most a high-end PC játékokat vesszük figyelembe. Ha csak a felbontás és a framerate számítana, PC-s játékos lennél. Mert elkölthetsz 800 dollárt egy videokártyára. Építettem ilyen gépeket. Játszhatok ilyen [PC-s] játékokkal. Megértem. De nem ez nem jelenti, hogy azok a legjobb jtáékok. Nem jelenti, hogy ez lenne a legjobb minden-az-egyben élmény.”
Mi egyetértünk vele, tényleg nem a számok a fontosak, hanem az élmény. Ti mit gondoltok erről?