Játékos szubkultúrák napi közhelyévé vált a mondás, miszerint a PC-s játékipar csillaga leáldozóban van, vagy legalább is kevésbé éri meg PC-re fejleszteni, mint konzolokra. Ám van itt egy csapat, ami ennek pont az ellenkezőjét bizonyítja.
A Valve és a Steam igazi menetelése 2004-ben, valahol a Half-Life 2 megjelenésekor kezdődött. A siker azóta is töretlen, és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően már ez a kis alkalmazás birtokolja a digitális játékvásárlások 70%-át. Erről a sikerről kérdezték meg Jason Holtmant, a Valve üzleti fejlesztésekért felelős szakemberét.
Holtman szerint a bíztató eredmények egyik oka, hogy a Steam révén állandó kapcsolatban vannak a vásárlókkal/játékosokkal, így első kézből jutnak hozzá a fontos információkhoz. A változás folyamatos, és most is ennek az idejét éljük. „Nem tudnám most megmondani pontosan, hogy két év múlva hogy fog kinézni a Steam."
A PC-s játékiparra kitérve egy meglehetősen optimista képet kapunk. Holtman nem igazán aggódik a platform körüli negatív jóslatok miatt. Szerinte ez csak egy átmeneti tünet, ami a következő évek során jórészt, vagy teljesen eltűnik majd. „A PC-re is megjelenő játékok olyan előnyökkel kecsegtetnek, amit csak és kizárólag ez a platform képes megadni" -jegyezte meg.
A Jason Holtmannal készült interjút érdemes töviről hegyire elolvasni. A legjobb nyugtató mára.