A Warcraft egyértelműen minden idők egyik legnépszerűbb univerzuma, hiszen a játékok mellett számtalan könyv és képregény vezeti tovább a végtelenül szerteágazó és komplex fantasy történetet. Egyértelmű volt, hogy előbb utóbb eljön az az idő, amikor a filmvászon lesz a következő logikus lépés, de vajon mi kell ahhoz, hogy egy ilyen hatalmas vállalkozás ne jusson a többi, kevésbé szerencsés adaptáció sorsára?
Talán még nem vártunk annyira játék alapján készült filmet, mint a Warcraft mozit. Játékosok milliói izgulnak, minden apró tudnivalóra felkapják a fejüket. Konkrétumokat ugyan ezúttal sem tudtunk meg, de a Legendary Pictures (Sötét Lovag trilógia, 300, Inception) vezérigazgatója, Thomas Tull egy interjúban sok érdekességet elárult arról, hogy milyen szempontokat tartanak szem előtt, amikor belefognak egy ilyen ambiciózus projektbe.
Tull és csapata is tisztában van azzal, hogy a játékokból készült filmeknek milyen rossz a hírneve, és ennél fogva úgy gondolja, hogy hosszú távon jobb befektetés, ha a lehető legtöbbet próbálják meg kihozni a Warcraft névből ahelyett, hogy csak egy korrekt filmet gyártanának, amit pusztán a nevével próbálnak meg eladni: „Már az elejétől fogva így álltunk hozzá. Nagyon jó kapcsolatban vagyunk a Blizzardos srácokkal és tudjuk, hogy számukra nagyon fontos a történetmesélés. Ha egy egyszerű játékról lenne szó, nem tudnánk megfilmesíteni, de a Blizzard annyira hatalmas univerzumot alkotott meg, hogy azonnal volt mibe beleásni magunkat. Igyekeztünk kideríteni, hogy kik azok a főbb karakterek, akik olyan érdekessé teszik ezt a világot, és milyen történetet akarunk mesélni. Végül szerintem sikerült egy nagyon erős forgatókönyvet kitalálunk, amivel egy olyan kaliberű rendezőt is sikerült meggyőznünk, mint Duncan Jones."
Az egyik gyakori dolog, ami előkerül az adaptációknál az az, hogy vajon a film mennyire tudja átadni a játék szellemiségét vagy jellegét. Rögtön felmerül tehát a kérdés, hogy vajon egy Warcraft film mennyire tudná hozni az RPG-feelinget, de Tull szerint előbb azt a kérdést kell feltenni, hogy egyáltalán érdemes-e ezzel foglalkozni. Úgy gondolja, hogy egy szerepjátékban lenni és egy filmet nézni két teljesen eltérő élményt jelent, és ha ezek keverésével próbálkoznának, az inkább megtörné a film varázsát ahelyett, hogy magával rántaná a nézőket ebbe a részletgazdag világba.
Erre azonnal rá lehet vágni, hogy akik már szeretik és ismerik ezt a világot, azokat gond nélkül magába szippantja majd a film, de amikor valaki egy olyan széles rétegnek alkot, mint egy hollywoodi produkció esetében, akkor bizony nagyban kell gondolkodni, fontolóra kell venni azt is, hogy nem lesz-e túl nehéz beindítani a moziba járók fantáziáját.
Tull szerint ebből nem kell bonyolult marketingkérdést csinálni: „A lényeg, hogy megmutassuk a közönségnek, mire számíthatnak. Amikor megjelenik az első előzetes, akkor mindenkinek lesz egy saját elképzelése a filmünkről. Az első projektünk a Batman Begins volt, és akkoriban mindenféle kérdésekkel bombáztak, hogy mit is gondolok a Batman franchise-ról és hasonlók. Aztán kijött a trailer, és már csak annyit kellett mondanom, hogy 'tessék, ez az, amit Chris Nolan csinálni fog'. Ugyanez történt a legutóbbi Comic-Con alkalmával. Megmutattuk a teasert a Godzilla filmről, és mindenki azonnal a homlokára csapott, amikor meglátta, hogy ez most valami egészen más lesz. A Warcraft esetében is szeretnénk kimutatni, hogy nekünk elsődleges szempont az, hogy akkor is jól érezd magad, ha sosem játszottál azelőtt Warcraft játékkal."
Ezeket a kérdéseket azért is fontos feltenni, mert a Legendary Pictures játékos ambíciói nem érnek véget a Warcraft filmmel. A dolgok jelen állása szerint Mark Protosevich már írt nekik egy forgatókönyvet egy Mass Effect filmhez, amely az első játék sztoriját követné, de Tull és csapata úgy döntött, hogy ebben a témában sem mennek fejjel a falnak. A CEO szerint a Mass Effect komplikált világa legalább akkora, ha nem nagyobb nehézséget okoz a cégnek, mint jelenleg a Warcraft: „A világ, amit létrehoztak, nagyon kifinomult. Nagyon szerteágazó, ami azt jelenti, hogy nem lehet csak úgy, 30 másodperc alatt előadni, hogy miről szólna egy ilyen film. Nagyon bonyolult vállalkozás, és nem vehetjük félvállról. Ragaszkodunk kell ahhoz, hogy ha mi csinálunk egy filmet, akkor annak fantasztikusnak kell lennie, és addig fogunk vele dolgozni, amíg ez nem sikerül."
A cég portfólióját elnézve elmondható, hogy mindkét projektnek esélye van a sikerre, de még elég sok idő van hátra, mire bármelyik filmet is megnézhetjük. A Warcraft film 2016-ban kerül a mozikba, a Mass Effect filmnek pedig még nincs dátuma, és igazából egyelőre nem is ez a prioritás.
Ti mit gondoltok? Mi kell egy jó Warcraft filmhez? Melyik filmet várjátok jobban?