Hirdetés

Játék egy természetfeletti magánnyomozótól - ez most vicc?

|

Dave Jaffe, a God of War és a Twisted Metal mögött álló fejlesztőzseni egy új stúdiót alapított. Egy titokzatos kiadó és egy még titokzatosabb játék.

Hirdetés

A God of War és a Twisted Metal szülőatyja bejelentette, hogy új stúdióját a címben is szereplő, Bartlet Jones Természetfeletti Nyomozóiroda névre keresztelte, és már kiadót is talált készülő játékához.

Fejlesztők vagy Szellemirtók?

Egy interjúban Jaffe elmondta, hogy a stúdió legfőbb befektetője nem más, mint a névadó Bartlet Jones, a hetvenes éveiben járó magánnyomozó, aki leginkább megmagyarázhatatlan, természetfeletti ügyekkel foglalkozik. Kiderült, már több megbízatás során is közösen nyomoztak, és a csapat csak szabadidejében foglalkozik játékfejlesztéssel, és ha épp nem a tervezőasztal mögött görnyednek, akkor nyomoznak, ördögöt űznek, szellemek után kutatnak.

Tűnjön bármilyen hihetetlennek, Jaffe ragaszkodik a történethez. Láttunk már rengeteg újító marketingfogást, hogy ezt is oda kell-e sorolnunk, egyelőre nem garantált (bár nagyon valószínű). Ami biztos, hogy van egy új stúdió, akik fejlesztenek egy játékot, és mögöttük áll egy kilétét egyelőre titokban tartó kiadó. Minden más csak spekuláció.

Hogy áll a játék?

A körülbelül egy évvel ezelőtt elinduló fejlesztési folyamat lassan de biztosan halad. A kiadó nem a megszokott – itt van a pénz, ekkorra legyen kész a játék – utat követi, hanem szabad teret enged a kreatív ötleteknek. Bár több kiadó is bejelentkezett, a fejlesztők ezt a módszert látták a legalkalmasabbnak, hogy ötleteik kiteljesedhessenek. A műfaj amelyben a játék készül, bár egyelőre szintén tisztázatlan, széles piaccal rendelkezik, rengeteg más játék is képviselteti magát. Egy ilyen  szférában nem könnyű újat alkotni, de mindent megtesznek annak érdekében, hogy egy piacképes játékkal álljanak majd elő.

De nem  csak a műfajról, egyelőre magáról a platformról sem tudunk semmit. Jaffe annyit elárult, hogy mint anno a God of War esetében, most is teljesen az alapoktól indultak. A projektben éreznek akkora potenciált, hogy egy nagyobb franchise alapköve lehessen, ezért különösen fontos, hogy az első részre elég időt fordítsanak, teljes pompájában lásson napvilágot. A céljuk azonban nem egy – például Skyrim-hez hasonló – monumentális játék és történetvezetés prezentálása. Inkább a világ, és az azt alkotó apróbb részletek megteremtése a cél, hogy az a későbbiekben megfelelő táptalajt nyújtson a történet kiteljesedéséhez.

Ki pénzeli mindezt?

Több forrás is a Sony-t jelölte meg mint legvalószínűbb kiadó, tekintettel a vállalat közös múltjára Jaffe-vel. A Sony mellett azonban a Microsoft és az Ubisoft neve is felmerült, és bár konkrétumokat még nem tudunk, az interjúból kiderült, hogy a kiadó támogatja a szárnypróbálgatást, kaphatóak voltak az újítások bevezetésére. Ugyan a szerződést aláírták, és a kiadó el is kezdte fedezni a felmerülő költségeket, hogy végül valóban ők jelentetik-e meg majd a játékot, egyelőre nem biztosított. Minden attól függ, a késztermék megfelel-e majd az igényeiknek. Jaffe úgy nyilatkozott, amennyiben végül nem sikerül nyélbe ütni az üzletet, kész a projektet a KickStarterre vinni, és a játékosokra bízni annak jövőjét.

A kiadó mellett pedig ott van Bartlet Jones szellemvadász vállalkozása, amely akár valós, akár fiktív, valamennyit (ha nem is pénzben) biztosan hozzátesz a fejlesztéshez.

Szerintetek Jaffe tényleg felcsapott szellemirtónak, vagy csak marketingfogás az egész?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)