Hirdetés

Maxis bezárás, PAX East 2015, GDC 2015 - mi történt a héten?

|

A „mi történt a héten?” kérdés helyett már-már indokoltabbnak találjuk a „mi nem történt a héten?” kérdést. Nagyon rázós napokon vagyunk túl, megpróbáljuk összefoglalni.

Hirdetés

Milyen szívtelen gazemberek azok a rendezvényszervezők, akik egy hétre két expót is raknak? Oké, a PAX East 2015 talán nem olyan nívós, mint a GDC 2015, de azért a hétvégén is jöttek bejelentések, amik nem hagyták az egyszeri újságírót pihenni. Lehet, hogy egy kicsit kevésbé fájt volna, ha HP nem épp ezen a héten megy el szabadságra, nehezebb volt úgy dolgozni, hogy míg mi a verejtékünkkel is a híreket körmöljük, ő békésen lubickol egy épp megfelelő hőmérsékletű jacuzziban az épp megfelelő öltözetű barátnőjével. Na mindegy, nem sajnáljuk ám tőle, majd ha GameStar Online főszerkesztők leszünk, mi is így fogunk csinálni. Addig viszont nézzük a hét híreit, mert nincs idő a hasztalan fecsegésre.

Daev megpróbálta egy GameStar Hype-ba sűríteni, ami péntekig történt, de ez olyan feladat, mint rohamsisakba fingot gyűjteni.

Most pedig vegyünk egy nagy levegőt (lehetőleg ne a szellentéssel teli rohamsisakból), ami egyébként magához a márciushoz is kell: még múlt vasárnap gyűjtöttük össze a PC-s és konzolos játékmegjelenéseket, de hétfőig vártunk a kézikonzolos játékok listájával, hogy mindenki meg tudja emészteni, ami e hónapban ránk vár. Ha ez nem elég, már elérhetőek a PlayStation Plus márciusi ingyen játékai (az OlliOlli2-ben már most van közel 6 órám, pedig csak 15 pályával lettem kész, csak ugye az nem állapot, hogy daevnek több pontja van, mint nekem), megtudtuk, mi lesz az egyik áprilisi játék, és a PC-sek is ingyen tölthetnek le egy klasszikust az Originről, úgyhogy most egy kicsit még jobb gamernek lenni.

A hét egyik legszomorúbb híre a Maxis bezárás volt. Igen, bezárt a Maxis. A nagybetűs MAXIS. Az emeryville-i stúdió volt a legnagyobb, ott született a Sims, a SimCity, és minden, ami a csapatot naggyá tette; és lényegtelen, hogy más, szintén a Maxis neve alatt futó stúdiók megmaradtak, ez akkor is egy korszak vége. Ha bezárna a Ubisoft Montreal, az Assassin's Creed stúdiója zárna be, mindegy hogy az egyes részeket a világ 10 különböző pontján készítik, és ha bezárna a DICE, a Battlefield stúdióját veszítenénk el, pedig hamarosan a Visceralnak is lesz saját Battlefieldje. Mostantól minden Sims, minden SimCity, és ha valaha újraéled, minden Spore más lesz.

Emiatt már kiszomorkodtuk magunkat, tekintsünk inkább a jövőbe. A GDC 2015-ön és a PAX East 2015-ön is annyi bejelentés volt, hogy kapkodtuk a fejünket, és ha mindről ebben a cikkben akarnék írni, egy hetet csúszna az összefoglaló (apró túlzással, nyilván), mindkét rendezvény kap majd egy-egy külön cikket, de van néhány dolog, amit vétek lenne nem kiemelni, és hétfőn leadhatnám a jelvényem és a fegyverem mazurnál.

A rendkívüli humoráról ismert Valve harmadik hó harmadikán, ottani idő szerint délután háromkor kezdődő GDC 2015 előadása során semmilyen játék harmadik részét nem jelentette be, viszont azt igen, hogy ingyenes lesz a Source 2 (és amúgy a Unity 5 és az Unreal Engine 4 is, ez utóbbi kettőt a CryEngine-nel itt hasonlítottuk össze), csak év végén, változó árfekvéssel jönnek a Steam Machine-ok, megmutatta magát a Steam kontroller, a PlayStation TV-hez hasonló stream eszköz jön a Link képében, és beszállnak a VR-bizniszbe a HTC Vive-val, amit akár még a Half-Life 3 is támogathat (a Sony-féle szemüveg, a Project Morpheus bezzeg csak jövőre jön). Biztos nagyon jó lesz, amikor egy arctámadó az arcunkba ugrik.

A Valve mellett az Nvidia is elég sok újdonságot jelentett be, például az új Shield konzolt, amin nem játszhatunk útközben, a Grid+ streaming szolgáltatást, ami 1080p-t és 60 fps-t is bír (és egyébként azon is töprengtünk egy sort, hogy mennyire fontos a felbontás), és bemutatkozott a 12 GB-os Titan X, amire nincsenek szavak. A másik oldalon az AMD elérhetetlenné tette a Mantle API-t. Az nem jó jel.

A Konami és az IGN jól beharangozta, az IGN Italia meg egy nappal korábban jól ellőtte a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain megjelenési dátum bejelentését, de másnap azért szerencsére jöttek újdonságok. Megtudtuk, hogy a PC megjelenés késik (milyen váratlan és meghökkentő ez), a Metal Gear Online trailer sok mindent megmagyarázott, és hogy egy robotkéz van a gyűjtői kiadásban. Hátvakarónak például tök jó lehet. Vagy valamilyen vakarónak. 

A naptárunkba mást is firkáltunk, jött egy Mad Max megjelenési dátum, vele együtt pedig a bejelentés, hogy ezt sem kapják meg az Xbox 360-osok és a PlayStation 3-asok. Úgy néz ki, az év végéig mindenképp ideje váltani, ha az ember az új játékokat akarja. Kiderült a Tropico 5 PS4 megjelenési dátum, a Magicka 2 megjelenési dátum, és távolabb került a Street Fighter V megjelenés – pedig milyen jó lett volna, ha idén minden verekedősjáték-sorozat frissül, vagy legalább újra láthatjuk Chun-Lit.

Mivel a Bethesda az E3-on nagy előadást tart, úgy gondoltuk, majd akkor jelentik be az új Wolfenstein játékot, és miközben egyébként továbbra is érdemes számolni ezzel, megtudtuk, hogy májusban jön a Wolfenstein: The Old Blood, ami még kevésbé komoly, mint a New Order, és emiatt lehet, hogy még szórakoztatóbb lesz. A PAX 2015-ön egy húszperces Old Blood gameplay-t is vetítettek, nézzétek meg, főleg ha tetszett az előző rész.

One Direction miatt könnyező tinilányok hangján sikítottam akkor is, amikor a Harmonix végre bejelentette, hogy jön a Rock Band 4, és bár még sok minden kérdéses, valószínűleg a mostani DLC-ket és a meglévő „hangszereket” is támogatja. A Trine 3: The Artifacts of Power bejelentés sem kevésbé izgi (na jó, ha most lenne egy tapsoltatható közönség, akkor jó eséllyel a Rock Band 4 kapná a több tapsot), de volt még Elite: Dangerous Xbox One és PS4 bejelentés, és a Ubisoft hozott egy Dig Rush nevű játékot, ami a látást javítja. Már látatlanban csalódást okozott a Batman: Arkham Underworld, vegyes érzelmeket váltott ki a Mortal Kombat X bejelentés (nem ez, hanem az), és sokan szomorodtak el a Rollercoaster Tycoon World trailer láttán is, amire rásegített a viszonylag magas gépigény. De vidámparkozni azért biztos jó móka lesz, nem?

Miközben a PC-s társadalom egyre türelmetlenebbül vágyik a Grand Theft Auto V PC-s változatára, a konzolosokat inkább a március 10-én érkező Heists DLC foglalkoztatja, ami 30 képen mutatta meg magát, és megtudtuk, hogy a 2-3 óra hosszú nagy melók mellé új játékmódok és napi küldetések jönnek. Végre érdemes lesz minden nap játszani. Elég sovány vigasz, hogy a PC-sek egy új rádióadót kapnak, de a zenének örülni kell, elnyomja a csomagtartóba zárt bűnözők ordibálását.

A Blizzard mondhatni apróságokkal készült, a StarCraft II: Legacy of the Void helyett a Hearthstone Blackrock Mountain kiegészítőjéről, az Overwatch-ról (ami nem a Firewatch, de az is jól néz ki), és a Heroes of the Storm néhány újdonságáról beszélt, illetve mostantól golddal is fizethetünk a World of Warcraft játékidőért. Eközben egy World of Warcraft játékos semlegesként érte el a 100-at

Vajon az E3-on hallunk valamit a StarCraft II harmadik szeletkéjéről? Merjük remélni, különben...

Jött még a héten The Witcher 3: Wild Hunt gameplay (meg aztán nem sokkal később még egy), megmutatta magát az Xbox One gyűjtői kiadás; ováció övezte a zárt körben bemutatott Star Wars: Battlefront gameplay-t, és lehet, hogy az EA feltámasztja a Star Wars 1313-at és a Dead Space-t is. Láttunk Ori and the Blind Forest videót, Assassin's Creed: Rogue PC gameplay videót, Bombshell gameplay-t, Warhammer: End Times - Vermintide gameplay-t, és azt, hogy milyen lett volna az Alien: Isolation TPS-ként. A Microsoft össze akarja barátkoztatni a PC-s és Xbox One-os játékosokat, a cross-platform multiplayert ezek a játékok biztosan támogatják, és jön a cross-buy is, amivel ha PC-re megveszünk egy játékot, konzolon is játszhatjuk, és fordítva. Ideje, épp most jön egy rakat indie, egy részük biztosan támogatja a funkciót.

A játékvilágon kívül történt egy örömteli és egy szomorú esemény is. Egyrészt megjött a Bosszúállók: Ultron kora trailer, ami brutálisan néz ki, másrészt lezuhant repülőgépével Harrison Ford, ami eleinte nagyon nem volt vicces, utána, amikor kiderült, hogy a vén róka közepesen komoly sérülésekkel megúszta, már az egész internet elkezdett poénokat gyártani. Legalább most már tudjuk, hogy nem csak vezetni tudja a repülőt, de a leszállás is megy neki.

Mi sem unatkoztunk, interjút készítettünk a LEGO Bionicle tervezőjével, olvashattatok nálunk egy Resident Evil Revelations 2 Episode 1 tesztet és egy Grim Fandango Remastered tesztet, összeszedtünk néhány játékot, amiben nem könnyű jó embernek lenni, megemlékeztünk a Call of Duty 2-ről és a Heroes of Might and Magic III-ról, és nőnap alkalmából nagy nehezen kiválasztottunk öt kiemelkedő főhősnőt. Kisorsoltuk az évfordulós PlayStation 4-et, a nyereményt majd élőben adjuk át a nyertesnek, és videózzuk is a kicsomagolást, ha beleegyezik. A rendezvényeknek ugyan vége, de a GSO továbbra is pörög, hogy a legfrissebb, legérdekesebb, legfontosabb, vagy épp legviccesebb híreket elhozza nektek, és mivel jövő héten megy nyomdába az új lap, aki még nem vette meg a 2015/02-es számot, az siessen, aki már igen, az majd a 2015/03-as szám esetében fogadja meg a tanácsot: „Vegyetek GameStart!”

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)