Örülhetnek a túlméretezett óriásgyíkok rajongói: a Toho hivatalosan is bejelentette, hogy zöld utat kapott egy újabb Godzilla film, amelyet ismét Takashi Yamazaki, a Godzilla Minus One írója, rendezője és vizuális effektusaiért felelős szakembere készít. A döntés egyértelműen a Godzilla Minus One hatalmas sikerének hála született, amely nemcsak Japánban, de világszerte hatalmas népszerűségnek örvendett, és a rajongókat éppúgy lenyűgözte, mint a kritikusokat.
A Godzilla Minus One a modern Godzilla univerzum legsikeresebb része lett, különösen az Egyesült Államokban, ahol minden idők legnagyobb bevételét elérő japán filmjévé vált, közel 56,4 millió dollárral. A film összbevétele világszerte elérte a 115 millió dollárt, ami különösen figyelemreméltó annak fényében, hogy mindössze 15 millió dolláros költségvetésből készült. A sikerhez nagyban hozzájárult Yamazaki tapasztalata a vizuális effektusok terén, amely lehetővé tette a rendkívül hatékony és költségkímélő gyártási folyamatot. A film egyik legnagyobb elismerése, hogy az év elején elnyerte az Oscar-díjat a legjobb vizuális effektusok kategóriájában. Ez az első olyan alkalom volt a franchise történetében, hogy egy Godzilla film ilyen rangos díjat kapott.
A mostani bejelentés időzítése nem véletlen, hiszen hamarosan újra mozikba kerül a Godzilla Minus One Észak-Amerikában, ezúttal egy különleges fekete-fehér verzióval, amely a Global Godzilla Day alkalmából ünnepli a szörnyóriás ikonikus alakját. Az ünnepnapot november 3-án tartják, ezzel emlékezve az eredeti, 1954-ben Japánban bemutatott első Godzilla film premierjére.
EMERGENCY ANNOUNCEMENT pic.twitter.com/YhfztQgu0Z
— GODZILLA.OFFICIAL (@Godzilla_Toho) November 1, 2024
A Godzilla Minus One a második világháború utáni Japánban játszódik, a mozi gyakorlatilag visszatért eredeti mitológiához és az 1954-es film által megteremtett posztapokaliptikus légkörhöz. A Godzilla Minus One sikere a jól átgondolt látványvilág és az aprólékosan megkreált effektusok mellett annak is köszönhető, hogy Godzillát ismét olyan fenyegetésként ábrázolja, amely nemcsak fizikai értelemben romboló, hanem a háborús traumák kollektív megtestesítője is - magyarul duplán para.
A Godzilla rajongók tehát újabb kalandra számíthatnak Yamazakival a rendezői székben, és remélhetik, hogy a következő film is folytatja a szörnyeteg hagyományos japán gyökereihez való visszanyúlást, amelyet a Godzilla Minus One oly sikeresen megújított és elmélyített.