Bár a Walking Dead elképesztő sikerrel dübörög tovább, az első néhány évad alatt fontos kreatív szerepet betöltött Frank Darabont és az AMC ügye továbbra sem oldódott meg a bíróságon. Darabont szerint a szerződése alapján milliókkal tartozik neki a cég, akik viszont egyáltalán nem akarnak fizetni, ráadásul Darabont szerint ok nélkül rúgták ki.
Amint az író-producer legújabb vallomásából kiderült, a csatorna részben azzal indokolta a szerződésének felbontását, hogy hanyagolta a műsorral kapcsolatos feladatait, így például a rendezőkkel való találkozókat, amik az egyes részek hangulatáról és az adott évadban betöltött szerepükről szóltak, de szerinte ezekre mindig sor került. Darabont azt is tagadta, hogy a forgatókönyvvel kapcsolatos késésekkel hátráltatta a sorozat készítését: elmondása szerint azért csúszott a Walking Dead második évadának forgatókönyvével, mert az első néhány epizód vállalhatatlanul rossz minőségben került a vágószobába, így a helyszínre kellett utaznia, hogy ezeket kijavítsa, ezekről a krízisekről pedig mindig tájékoztatta az AMC-t.
Nem mesélt éppen elismerően az AMC-ről akkor sem, amikor a második évad költségcsökkentéséről esett szó, az első szezon sikerei ellenére: "Ez [a költségcsökkentés] ráadásul olyan emberektől jött, akik, amikor néha napján kijöttek a forgatásra, a reptérről a légkondis autójukkal jöttek, majd rohantak a légkondis sátorba, amit azért állítottunk fel, hogy a színészek tarthassanak egy kis szünetet és ne ájuljanak el a hőségben. Onnan néha kidugták a fejüket, fél órával később visszaültek a kocsijukba és visszarepültek New Yorkba a légkondicionált irodájukba. Nagyon nem tudtam őket tisztelni. Tudják, ha valakit arra kérnek, hogy negyven fokban és elképesztő páratartalomban dolgozzanak, esténként a kullancsokat szedegessék a bokájukról és az ágyékukról, - és ez nem túlzás - talán néha vegyék fel a bakancsot és nézzék meg, milyen is ez. Ehhez persze nem fűllött a foguk" - mondta Darabont.
A Walking Dead egyik kreatív alkotójának egyébként azért is nehéz megszereznie a sorozat bevételeiből járó részét, mert ő az AMC csatornával áll szerződésben. A csatorna viszont (hivatalosan) egy másik cégtől, az AMC stúdiójától licenceli a sorozatot, amivel kapcsolatban akkora díjat állapított meg a stúdió kvázi önmagával szemben, ami veszteségessé teszi a műsort. Ennek bizonyításához viszont Darabont ügynökségének, a Creative Artist Agencynek rengeteg fontos dokumentumot nyilvánosságra kéne hoznia más szerződésekből, amit nyilván nem szívesen tennének meg.