Jóllehet, nem minden válik arannyá, amihez a Disney hozzányúl, A kis hableányhoz hasonló fiaskók dacára is alapvetően jövedelmező üzletnek bizonyult elkészíteni a hagyományos, még kézzel rajzolt animációs filmek élőszereplős változatait. A 2010-es éveket megelőzően csak óvatos tapogatózásnak lehettünk tanúi (Maugli, a dzsungel fia, 101 kiskutya, 102 kiskutya), a Tim Burton-féle Alice Csodaországban 1 milliárd dollárt meghaladó bevétele láttán vérszemet kapott a Mickey-egeres vállalat, és sorra jöttek az adaptációk, remake-ek.
A Belfast Telegraph robbantotta a hírt, hogy állítólag sokak kedvenc animációs sorozatát, az 1994 és 1997 között három évadon át futott Gargoylest is előkotorta a Disney a fiókból, ráadásul nem is akárkit szemelt ki rendezőnek.
Az újabban a mozis Agatha Christie-univerzumot építgető rendező már többször is dolgozott a szórakoztatóipar óriásával (Hamupipőke, Thor), de ami még inkább alkalmassá teszi őt a Gargoyles adaptálására, az Branagh jártassága a Shakespeare-drámák adaptációjában. Márpedig az animációs széria ezer szállal kapcsolódik a Macbeth-hez, melynek címszereplője Goliath és családja legfőbb ellenfele.
Mostanra feltűnhetett, hogy feltételes módban fogalmaztunk, aminek megvan az oka. Előbb Greg Weisman, a széria alkotója közölte egy érdeklődő rajongóval a Twitteren, hogy szerinte semmi valóságalapja a hírnek, később aztán a Nerdist megkereste a Disney-t, hogy mi igaz az élőszereplős Gargoylesból, aki megerősítette, hogy sajnos hírlapi kacsa az egész. Magyarán egy lépéssel sem kerültünk közelebb a sorozat feltámasztásához azóta, hogy Jordan Peele (Tűnj el!, Mi, Nem) még 2018-ban jelezte, hogy szívesen rebootolná. Szomorúak vagyunk.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.