Sok mindent szeretnének elfelejteni a rajongók a Star Wars franchise-zal kapcsolatban, például a Skywalker kora egészét, vagy régebbre tekintve a Holiday Special különkiadást, és szerencsére az emlékezetünk az idő múlásával kellően megkopik mindegyikkel kapcsolatban.
Azt viszont garantáltan nem tudta volna kiverni senki a fejéből, ha kedvenc karaktereit sörözni látja két jelenet között, márpedig George Lucas eredeti trilógiája során pont ez történt - legalábbis azok így emlékezhetnek rá, akik Chilében látták a kultikus filmeket.
A The Guardian számolt be róla, hogy a dél-amerikai országban milyen zseniális marketinget tol a Cerveza Cristal márka: a sörreklámot a klasszikus trilógia leghíresebb pillanataiba illesztették bele, méghozzá úgy, mintha a szereplők valóban megálltak volna legurítani egy üveggel. Az alábbi videók során ti is megnézhetitek, hogy Luke miképpen nyúl a folyékony kenyérért a Dagobah-n, vagy éppen azt, hogy Palpatine hogyan szerez magának egy italt az Erő segítségével:
A trükkös reklámok még a 2004-es a Cannes-i Nemzetközi Reklámfesztivál fődíját is megnyerték az ötletességük miatt, azonban nem mindenki rajongott a megoldásért, a LucasFilm például panaszt nyújtott be miatta. A kérdés már csak az, hogy a 2000-es évek elején készült marketingvideók miért lepték el a közösségi médiát most, 2024-ben és született róluk számos mém?
Nos, a Kotaku utánajárása alapján a március 2-i hétvégén valaki megosztotta Twitteren/X-en az eredeti Csillagok háborúja film chilei tévéadásának egyik klipjét, amelyet 2003 környékén sugároztak. A reklámot fent láthatjátok, a legelső beillesztett videóról van szó. Futótűzként terjedt el a felvétel, amiről sokan azt hitték, hogy hamisítvány, pedig valódi, a Star Wars rajongók már 2004-ben is beszélgettek róla a fórumokon. Ennek ellenére két évtizeden keresztül radar alatt maradtak, most pedig elég volt hozzá egy tweet (amit közel 50 ezren posztoltak újra és mintegy 250 ezren lájkoltak mindössze két nap alatt), hogy villámgyorsan elterjedjenek a világhálón.
A Cerveza Cristal hamar mémmé vált, és rengeteg videó bukkant fel a közösségi médiában, ahol egy-egy film híres jelenetét úgy manipulálják, hogy az adott szereplő a sört varázsolja elő. Így járt többek között Paul Atreides, Pepper Potts és Indiana Jones is:
Chile has its own atmosphere. There, Dune was shown on local TV for the first time, and marketers decided to immediately prove themselves. They seamlessly integrated beer commercials into different moments of the film.
— Bad AI (@Bad_AI_) March 5, 2024
I wanted a cold jar... pic.twitter.com/QGaQyjVmZy
Caught Iron Man on TV in Chile last night
— ComicBook.com (@ComicBook) March 5, 2024
🎶CERVEZA CRISTAL🎶 pic.twitter.com/Q3Y9oPsR6K
Cerveza Cristal is my new favorite thing. pic.twitter.com/ZzLFdUl2SR
— matt green (@thatmattgreen) March 5, 2024
Természetesen nemcsak videók, hanem képek is készültek, de azokban nem csendül fel a Cerveza Cristal név dalolva, szóval egy fokkal kevésbé mókásak, de zárásként mutatunk egy ilyet is:
🎶 CERVEZA CRISTAL 🎶 pic.twitter.com/238SibRMCw
— Braddington (@bradwhipple) March 4, 2024