A Stranger Things széria a lehető legkevésbé sem burkoltan a 80-as évek pop kultúrájából merít, hiszen 1983 Amerikájában játszódik. A készítők, Matt és Ross Duffer többször nyilatkozták, hogy a klasszikus hollywoodi horror-thriller vonal igazi múzsaként funkcionált a Stranger Things esetében.
Amellett azonban, hogy előszeretettel róják le tiszteletüket a klasszikusok előtt, máshonnan is merítettek a sorozathoz. Ross Duffer az IGN.com-nak adott interjújában arról beszélt, hogy miben befolyásolta az alkotómunkát néhány videojáték hangulata, hangzása és vizuális védjegyei.
Az Upside Downnak hívott alternatív valóságot nagyban a Silent Hill hátborzongató atmoszférája ihlette, számos képbeállítást mintáztak a ködös, sötét hangulatú játékról. Ross Duffer úgy véli, ez az utalás sokakból előhív a játékokra is jellemző szorongó érzetet, a vizuális utalásuknak pedig pontosan ez volt a célja.
Matt Duffer hozzátette, más játékokból is inspirálódtak, olyanokból mint például a The Last of Us vagy a Dark Souls. Míg előbbi történetvezetése nyűgözte le őket, a Dark Souls esetében a játék nyugtalanító vizualitását és hangeffektjeit próbálták meg átültetni a sorozatba.
"Nagy rajongói vagyunk a Dark Souls játékoknak.Amikor a Dark Soulsszal játszol, rögtön amint bekerülsz a világába,nagyon kényelmetlenül érzed magad. Pontosan ezt az érzetet akartuk kölcsönözni az Upside Downnak."
A Stranger Things nyolc részes első évada a Netflixen tekinthető meg. Olvassátok el a Puliwood kritikáját, ha tudni szeretnétek, miért rajonganak érte már most annyian.